Fairline-38Targa Startet 13.Februar.2013 Del på Facebook Startet 13.Februar.2013 (redigert) Har nå hatt redKnows alarm i båten en sesong og er meget godt fornøyd. http://www.axtech.se/en/ God service og god support fra svenskene (-: Eneste alarmen som er godkjent og ikke trenger abonnement, Følgende nytte i sesongen som var: 1. Varsel om vann i båten (egen sensor) = svikt på flotør i lensepumpa 2. Varsling om lav voltstyrke på batteri (2 tilfelle av at landstrømmen falt ut og hadde kjøleskapene på) Heldigvis ikke noe annet (-: Redigert 13.Februar.2013 av Fairline-38Targa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 13.Februar.2013 Del på Facebook Svart 13.Februar.2013 Mener det er denne de selger på maritim, har vurdert den. Bruker du ir eller magnet brytere. Er litt skeptisk til ir da jeg ikke har lukket båt, (bevegelse i kalesje) trekk hvis enn har luker på gøtt? Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Fairline-38Targa Svart 13.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2013 Bruker IR. Ikke problem så langt. Har en inne og en ved gulv ved styreposisjon (under kalesje).. Kjøpt på Maritim. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 13.Februar.2013 Del på Facebook Svart 13.Februar.2013 hvordan var det at montere dette? drar det mye strøm? Sitér dette innlegget Link to post
Fairline-38Targa Svart 14.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2013 Lett og montere. God GPS mottager Alarmen har eget backup batteri som holder 1-2 døgn Nei - 12 - 20 ma http://www.axtech.se/tspeclive.php Sitér dette innlegget Link to post
ster Svart 21.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2013 Hei, er alle fortsatt like fornøyde med alarmen? Noen negative sider ved denne? Har det kommer noen konkurenter på markede som burde titte på? Sitér dette innlegget Link to post
Security Svart 21.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2013 Har denne selv og er meget fornøyd. Gode utbyggningsmuligheter Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 21.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2013 Er denne FG godkjent ? Finner den ikke i listen over godkjente systemer. http://fgsikring.no/no/Hoved/FG-innbrudd/Bil--og-batsikring/Soke--og-gjenfinningssystemer/ sailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
vikeren Svart 22.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2013 Har RedKnows i båten. Kan noen si meg hvordan man sletter Geofence? Altså hvis man forflytter seg og vil danne nytt utgangspunkt for området? Har lest at den ikke er FG godkjent. Sitér dette innlegget Link to post
Cato Svart 22.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2013 Det er vel slik at den oppretter nytt geofence, normalt med en radie på 250m, når du slår den på. Det vil si akkurat der du er når den slås på... Posisjonen fra feks hjemmehavna lagres ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 12.Februar.2014 Del på Facebook Svart 12.Februar.2014 Er dette enda gode greier, ser maritim kjører litt tilbud nå i vinter. Virker dette som folk ønsker Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Security Svart 12.Februar.2014 Del på Facebook Svart 12.Februar.2014 Har denne selv og er også meget fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Fairline-38Targa Svart 13.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2014 En annen funksjon er indirekte overvåking av strøm! Har "reddet" meg 2 ganger. Systemet er koblet til batteribanken din med innebygget backup. Hvis ladestrømmen slutter å fungere (sikringer går på marina ol.) og spenning blir lav så får man SMS varsling. Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 13.Februar.2014 Del på Facebook Svart 13.Februar.2014 Knall. Er vel på tide å prøve dette. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Dykker Svart 13.Februar.2014 Del på Facebook Svart 13.Februar.2014 (redigert) Jeg bruker PositionGuard fra Guardsystems.no http://guardsystems.no/products/personal/positionguard/ Med alarm inn/utganger, WEB og mobilt grensesnitt, geosone osv samt sporing og gjenfinningstjeneste (med fly eller bil). Man kan lese av statistikker SOG, spenning tracks, osv, osv i ryddige grensesnitt. Er også FG-godkjent. Redigert 13.Februar.2014 av Dykker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Til info for de som vurderer en alarm: Nå er RedKnows-utstyr på tilbud hos Maritim. Fikk mail fra dem i dag. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Inter 9000 Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Har bestilt på torsdag. :-) Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
All In Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Men fortsatt svinepris. Se bare på den ene sensoren, den har en innpris på under 50kr og selges ut for over 800kr. Sitér dette innlegget Link to post
Fairline-38Targa Svart 16.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2014 (redigert) Bruk denne Varenummer: 10880-25 Bruker den med Varenummer: 10881-36 Redigert 16.Februar.2014 av Fairline-38Targa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fairline-38Targa Svart 16.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2014 Hvis du har Atlantica forsikring så har de godkjent alarmen. I tillegg får du refundert 1000,- Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 26.Januar.2015 Del på Facebook Svart 26.Januar.2015 Løfter denne tråden. Jeg har nå sagt opp abonnementet på GuardSystems da jeg synes den årlige avgiften begynner å bli høy i forhold til nyere frittstående systemer som også er forsikringsgodkjent. Har som denne tråden viser sett meg ut et par alternativer som har sms-varslingsfunksjoner, osv, og lurer litt på hvilke simkort-abonnementer dere andre har valgt. Er et rimelig og enkelt kontantkort greit nok til å drifte varslingsfunksjonen i et alarm/ trackingsystem, for eksempel dette: https://www.onecall.no/abonnement/kontant.php ? Sitér dette innlegget Link to post
Fairline-38Targa Svart 26.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2015 Telenor kontantkort m. fri familie (-: Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 26.Januar.2015 Del på Facebook Svart 26.Januar.2015 Høres ut som noe lurt her, Fairline, kan du forklare fordelen? Var innom Telenor`s sider, men ble ikke så veldig mye klokere, mulig jeg ikke har lett godt nok. Jeg har allerede simkort fra Telenor i mobiltelefonen, men nummer og abonnementet her tilhører en bedriftsavtale. Er dette noe som lar seg kombinere? Sitér dette innlegget Link to post
Fairline-38Targa Svart 26.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2015 vet ikke - ring 09000 Sitér dette innlegget Link to post
Fairline-38Targa Svart 26.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2015 Fri famile = gratis SMS til båt alarm Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.