feskhau Startet 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 15.Februar.2013 Har overtatt en eldre 425 og skal kjøpe motor. Har selv brukt båten med en tyve hk mercury, noe jeg syns hvor lite. Båten var tung å få i plan med to voksne ombord. Jeg har ikke tenkt og hoppe i bølgene, ønsker stor motor for og kunne forflytte meg raskest mulig på flatt vann :) har tenkt på en 40 hk. Noen som har synspunkter/erfaringer. Jeg vet at forsikring bortfaller ved overmotorisering,.... Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Er jo ikke noe fartsskrog, men den skal gjøre rundt 25 knuter med en 25 hk. Ofte er det minimalt med fartsøkning å hente med å henge på en større motor med slike skrog. Det koster ofte mer enn det smaker i form av vekt og pris. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Har du midtkonsoll forresten? Gamlingen hadde ikke og satt på aktertofta i starten. Etter at han sponsa en styrekonsoll og fikk flytta ræva si lengre frem ble det en mye triveligere båt å ha med å gjøre Sitér dette innlegget Link to post
feskhau Svart 15.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Hei!, 25 knopers e greit, men vil gjerne ha nok motor til og holde den farta med flere i båten. Kommer nok til og montere en styrekonsoll. Arti for ongan :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 har sett og vært med disse med alt fra 9.9 og opp til 60hk. Ganske flat og bred, så den klarer som busterx skriver, ikke i særlig grad å nyttiggjøre seg motorer over 30hk. (og selvfølgelig, 60hk er mye mer enn båten er bygd for, gikk omtrent i oppløsning den som kompisen hadde) Så ift det du skriver ville jeg gått for 30hk Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
ibizafan Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 (redigert) Har hatt en rana 425 i 10 år med yamaha 20 hk den gikk 25 knop med 1.person 2.peroner 22,5 knop den gikk i plan med 4 pers ca 18 knop. 30 hk kan du vel ha på men ikke noe mer de er en litten kjøl under båten . kansje du har vann i dobbelbunnen. Redigert 15.Februar.2013 av ibizafan (see edit history) Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
TeerexII Svart 16.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2013 Sjekket at Hirisch'en sitter helt 100% rett og på plass? Sitér dette innlegget Link to post
feskhau Svart 16.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2013 Hirischen ? Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 16.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2013 Samme som teftingen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.