Popeye70 Startet 16.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 16.Februar.2013 Speilet på badet på vår båt har en liten glippe mellom listen i underkant og selve speilflaten, og her kommer det tydeligvis inn litt fukt når noen dusjer. Muligens kommer det også litt fukt inn ellers også hvis luftfuktigheten blir høy (ved bruk av varmtvann i vasken, f.eks.). Her er et bilde av hvordan speil-løsningen ser ut: Som dere ser så heller speilet litt bakover, og det bidrar effektivt til at vann som renner nedover speilet samles opp i sprekken mellom speil og trelisten i underkant. Vannet trekker deretter inn mellom glasset og det reflekterende skiktet, og misfarger det reflekterende skiktet så det nesten ser ut som rust og vannskjolder. For å løse dette problemet vurderer jeg å fylle en eller annen masse inn i sprekken, men er usikker på hvilken masse jeg i så fall bør velge. Jeg ser for meg å prøve å finne enten en transparent masse, eller en offwhite-/kaffe-latte-farge som mest mulig matcher fargen på resten av interiøret. Hvitt kan også gå an ettersom det blir en ganske tynn stripe. Er det noen som har et tips her? Vanlig baderomssilikon? Sika? Tec7? Noe annet? Alle konstruktive innspill tas imot med takk! Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Banarne Svart 16.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2013 Vanlig våtromssilikon vil bli bra nok tror jeg. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Folk I Båt Svart 16.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2013 Som han skriver over her. Bare sørg for at det er tørka skikkelig opp inne på badet før du silikonerer. Sånn at treverket er godt sammentrekt. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 16.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2013 Vær obs på at du kjøper silicon som er beregnet på speil! Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 16.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2013 (redigert) Takk til dere alle tre for svar. Treverket burde være tørket godt nå. Lav temperatur = lite fukt i luften, og badet har ikke vært brukt siden september (ikke dusjet siden juli). Tipper jeg kan legge på en stripe silikon så fort det blir varmt nok i lufta - bør vel ha 5-6 varmegrader så silikonen herder. Redigert 16.Februar.2013 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.