Jump to content

Ønsker kommentarer på tilstandsrapport til Trawler

All In

Recommended Posts

Min kjøpsprosess har kommet dithen at tilstandsrapport fra Survey har kommet, og skal gjennomgås. Vi prater 18 sider teknisk Engelsk, og jeg må ha tunga rett i munnen for både lese og forstå, samt skille de viktige elementene fra hverandre. Selv med en Google translate er jeg redd for å miste viktige punkter. Mitt mål ved denne testen, er å få satt opp alt av punkter, for så dele de i hva jeg kan godta og hva som kreves utbedret før overlevering.

Det er også gjort en oljeanalyse for begge motorer. Noen som kan lese og tyde disse?

Send meg en IM om du kan hjelpe, så får du info. Legger ikke taksten ut åpen her.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Her bør du bruke noen som er habile i teknisk engelsk, og som er teknisk anlagt og kjenner til båter er en stor fordel..

Nå vet ikke jeg om det er noe "summary" enten i starten eller i slutten av rapporten, men er det det, så bør en kortfattet oppsummering av de viktigste punktene være der.

Når det gjelder oljeanalyser, så er også de normalt satt opp med en recommendation for tilstanden på motoren, normalt sies det om noe om metallpartikler, organiske forurensning, og annen forurensning i oljen.. Hvordan dette er avhenger av hvilket selskap som har gjort analysen.. De jeg kjenner til er gjort i Canada etter amerikanske normer, og maskinen er kompressorer. Det vil si uten forbrenning i oljen

Utover dette så tror jeg det lurt at du ikke kjører dette for åpen scene her, det blir mye synsing av det

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Hei All In.

Har kikket litt på rapporten. Hadde ikke så god tid, men har kommentert noe.

Vi kan prates mer senere :)

Vær også obs på Surveyorene helgarderer seg og skriver at alt bør sjekkes/ utredes videre og fikses. Mest for og holde sin egen rygg klar.

Men endel av tingene er verdt og bite seg merke i.

Håper noen kan bidra og tyde oljeanalysene.

Lykke til med stort skip (4.30 bred :eek: )

Mvh. SAP

....................., for så dele de i hva jeg kan godta og hva som kreves utbedret før overlevering...................

Du bør heller vurdere å få prisavslag for slike ting. Selger vil ha interesse av å gjøre en "quick-and-dirty" (les: billigst mulig) reparasjon mens du har interesse av dette blir gjort på en skikkelig måte.

Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...