Jump to content

Nytt Kystatlas ?

RLWI

Recommended Posts

Hei,

Jeg er sikkert en av flere som går og venter på at det "Nye" Kystatlas skal gis ut og strekke seg videre fra Lista og opp Sør - Vestlandet. Etter som jeg forstår skulle dette komme ut når båtmessene startet opp rundt om i Norge ?

Er det noen som vet om om C-map Kystatlas hadde "stand" på båtmessen i Bergen med den / de nye versjonen/e fra Lista ? eller når dette vil bli gitt ut ?

RLWI

Er det noen som vet om om C-map Kystatlas hadde "stand" på båtmessen i Bergen med den / de nye versjonen/e fra Lista ? eller når dette vil bli gitt ut ?

<{POST_SNAPBACK}>

De hadde stand i Bergen,ja. men kunne bare vise eksempler fra sør/østlandet pluss fra bergensområdet. Representanten opplyste at kystatlaset for vestlandet var klart om seks uker, om jeg forsto han rett. Atlasene virket tiltalende, synes jeg.

• 2 uker senere...

Hei,

Jeg er sikkert en av flere som går og venter på at det "Nye" Kystatlas skal gis ut og strekke seg videre fra Lista og opp Sør - Vestlandet. Etter som jeg forstår skulle dette komme ut når båtmessene startet opp rundt om i Norge ?

RLWI

<{POST_SNAPBACK}>

De første eksemplarene ankom kontoret til C-MAP Geotalk idag, og boka vil være tilgjengelig på "Sjøen for Alle" i Lillestrøm på C-Maps stand iallefall.

Øystein

Øystein Tvedten

Kartoperatør + layout / IT Technician

Kartagena AS

Her er svar jeg fikk på mail fra Geotalk 1/3 -05:

Lista til stadt kommer i

bind 2 som dekker lista til Stord, medio mars

bind 3 som dekker Stord til Sula , ultimo mars

bind 4 som dekker Sula til Stadt, medio April

(bind 5 fra stadt til kristiansund), medio Mai

alle bindene kan bestilles idag på kystatlas.no

Levering fortløpende

De første eksemplarene ankom kontoret til C-MAP Geotalk idag, og boka vil være tilgjengelig på "Sjøen for Alle" i Lillestrøm på C-Maps stand iallefall.

Øystein

<{POST_SNAPBACK}>

Hei,

Er det noen som vet om produktene til Kystatlas http://www.kystatlas.no/kystatlas/ også vil være tilgjengelig på C-map standen i Stavanger 01-03 April ?

Kystkartene som de selger er disse nye produkter ? I så tilfelle, noen som vet forskjellen på Kystkart og Kystatlas utenom at atals dekker et større område ?

Legger ved hendelse fra torsdagen. Jeg og min far skulle ta den nye daycruiseren innendørs til en lager hall for diverse klargjøring. Båten sto utenfor under presenning i egen tre krybbe. Vi begynte jobben tydeligvis i feil ende :blush: . Vi tok ut utstyr fra hallen for og frigjøre plass med en liten truck. Da vi skulle løfte krybben med båten i, sto selvsagt denne i en stivfrossen vann damm :headbang: . 14 dager med kuldegrader på Haugalandet er ikke vanlig. Det endte med at vi ikke torde og løfte mere etter at det knaket og treet i krybben begynte og slå sprekker. Vel, trucken var for liten til og bruke gafflene til og bruke stropper for og løfte båten ut av krybben, salt til og strø på isen hadde vi ikke og kaldt som f..n var det. Utstyret ble kjørt inn igjen og hjem bar det til varm kaffe.

I dag, lørdag, er det litt + grader men det snøet litt, så vi får se om vi kan få utrette noe mere i helgen. Det første skal i så tilfelle være og løfte på presenningen :blush: og se om vann dammen virkelig er av det våte element :lol::lol: .

RLWI - En som venter med lengsel på + grader og våren.

Hei,

Er det noen som vet om produktene til Kystatlas http://www.kystatlas.no/kystatlas/ også vil være tilgjengelig på C-map standen i Stavanger 01-03 April ?

Kystkartene som de selger er disse nye produkter ? I så tilfelle, noen som vet forskjellen på Kystkart og Kystatlas utenom at atals dekker et større område ?

De skal være tilgjengelig på messen i Stavanger.

Forskjellen på KystAtlas og KystKart er at KystKart er trykker på plast og er vannfast.

Øystein

Øystein Tvedten

Kartoperatør + layout / IT Technician

Kartagena AS

Her er svar jeg fikk på mail fra Geotalk 1/3 -05:

Lista til stadt kommer i

bind 2 som dekker lista til Stord, medio mars

bind 3 som dekker Stord til Sula , ultimo mars

bind 4 som dekker Sula til Stadt, medio April

(bind 5 fra stadt til kristiansund), medio Mai

alle bindene kan bestilles idag på kystatlas.no

Levering fortløpende

<{POST_SNAPBACK}>

Kommer det for Trøndelag også? I så fall når?

Dette må jo kunne sammenlignes med NAF boka for biltur å land.

Forskjellen på KystAtlas og KystKart er at KystKart er trykker på plast og er vannfast.

<{POST_SNAPBACK}>

Forskjellen er også at Kystkart dekker et mye mindre område til en relativt sett høyere pris.

Med forbehold for mindre feil koster Kystatlas nå ca. 890, mens Kystkart for Indre Oslofjord (til litt sør for Moss) koster ca. 680.

På Sjøen for Alle har de 2 Kystatlas

- Det som ble lansert i høst for Øst/Sørlandet

- Lista - Stord

Samt Kystkart for indre Oslofjord

Redigert av KOB (see edit history)

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

På Sjøen for Alle har de 2 Kystkart

- Det som ble lansert i høst for Øst/Sørlandet

- Lista - Stord

Samt Kystkart for indre Oslofjord

<{POST_SNAPBACK}>

KystKart - Oppdaterte og brukervennlige sjø- og kystkart som tåler vann

- 13-17 lettleste kart med tips om uthavner, badeplasser, turstier og forretninger

- Alle kart i to skalaer: 1:40 000 og 1:100 000

- Førsthjelp og nødprosedyrer

- For båt-, bil- og hyttefolket, padlere, syklister, turgåere og badegjester

*Indre Oslofjord

*Ryfylkefjordane sør

*Sotra

KystAtlas - Oppdaterte og brukervennlige sjø- og kystkart

- 72-79 lettleste kart med tips om badeplasser, turstier og handel

- Alle kart i to skalaer: 1:40 000 og 1:100 000

- Navn og stedsindeks - Sjøveisregler, sjømerker, førsthjelp og nødprosedyrer

- For fritidsskippere, sportsfiskere og hytteeiere

*Strømstad - Lista

*Lista - Stord

Jeg har rettet skrivefeil i mitt forrige innlegg - på messa på Lillestrøm fant jeg (riktignok hos Nautisk)

- Kystatlas Strømstad - Lista

- Kystatlas Lista Stord

- Kystkart Indre Oslofjord

Jeg ser at det i tillegg skal finnes Kystkart for Ryfylkegjordane Sør og for Sotra, men disse så ikke jeg på messa. Mulig jeg ikke lette nok, for det var rimelig kaotisk i disse kartbunkene.

Kan samtidig nevne at de nye båtsportkartene for den nordligste delen av svenska Västkusten først er tilgjengelig i uke 16, iflg. Nautisk. Disse er visstnok i et nytt/mindre format, og finnes også plastbelagt. Pris sjekket jeg ikke.

Redigert av KOB (see edit history)

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Kan samtidig nevne at de nye båtsportkartene for den nordligste delen av svenska Västkusten først er tilgjengelig i uke 16, iflg. Nautisk. Disse er visstnok i et nytt/mindre format, og finnes også plastbelagt. Pris sjekket jeg ikke.

<{POST_SNAPBACK}>

Dyre...

725 SEK på nautiska.se, 800 NOK på nautisk.no.

Har allerede kjøpt kysten sørpå, og det ser veldig bra ut. Så sant spiralfestet holder, er dette brukskart for mange år framover, uansett vær.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...