grawis Startet 18.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2013 (redigert) Jeg skulle gjerne hatt tak i en enkel og grei lås som gjorde at jeg med et håndgrep kunne tatt ned wiren på rekkestøtta rundt ripa. Den er veldig i veien når gjester prøve å komme seg om bord... Noen som kjenner til en løsning? Redigert 18.Februar.2013 av grawis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 18.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 Karabinkrok? Sitér dette innlegget Link to post
Albinisten Svart 18.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 Den løsningen vil jeg også tro du leger best selv ved å klemme/poppe på en karabinkrok på ønsket sted, da kan du enkelt åpne og lukke for av og påstigning. Der fikk jeg en ide til min egen båt også, takker! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 Karabinkrok er jeg skeptisk til er sterk nok. Mulig en pelikankrok er bedre? Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 18.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 Problemet med karabinkrok er at wiren ikke blir skikkelig stram, men det er kanskje ikke noe problem med pelikankrok? Ny patent for meg, det der... Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 18.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 Sjekk Nimbus 2600. De har en genial løsning! Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 18.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 Ser at HR selger slike her: Skal tro, er det en smal sak å fjerne en av rekkestøttene og sette denne på i stedet på plassen nærmest pulpit? Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 18.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 Jeg har pelikankroker, funker som bare det, gir fin mulighet for stramming. Skal forsøke å få tatt et bilde en gang det er litt mer lys ute. Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 18.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 Jeg har pelikankroker, funker som bare det, gir fin mulighet for stramming. Skal forsøke å få tatt et bilde en gang det er litt mer lys ute. Så suverent! Takk! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 Pelikankrok på rekkelina må vel regnes som "standardløsningen". Fordelen i tillegg til mulighet for å stramme den, er at den kan løses ut selv når den er belastet. Pelikankroken på Kornelia er skrudd inn i en skrue som sitter på rekkelina (samme måte som strekkfiskene er festet til vant og stag på) Den er tynn nok til å komme gjennom hullene i rekkelinestøttene, men allikevel mer enn sterk nok. Hvis noe i systemet skulle ryke tror jeg nok innfestingen av rekkestøttene går først. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.