Jump to content

Båttur Trondheim- Songnefjorden 2013

petriksen

Recommended Posts

Må få med dere Værlandet, kan kombineres med en fjelltur på Alden..

Blitt fint på Værlandet, ny kafe og bra havn.

Sykkeltur ut Bulandet er også en fin tur.. (kan sykle fra værlandet.)

Det ligger rett vest fra Askvoll

E dere heldig kommer sønnen til eieren innom og tar en trall.. Det er Vegard fra idol 2011..

Vi var med på gamle cafeen for noen år siden når han og en kompis dro i gang noen sanger på kassegitaren.. God stemning..!

Rett etter stadten ville jeg heller tatt Silda enn Måløy hvis dere skal stoppe.. :D Silda er en fin liten øy..

Redigert av SuperGnisten (see edit history)

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

Og når du først er kommet inn i Sognefjorden så er et besøk i Balestrand viktig å få med seg. bla. Høyviksalen på Kvikne hotel, av treskjærer Ivar Høyvik og ikke minst en såkalt kulturvandring i området der. God gjestehavn er der også. Glemte neste å nevne Ciderhuset, et serveringsted av klasse med hyggelig vertskap og et oppkomme av kunnskap om Balestrand og historien der

Redigert av M/S AIOLOS (see edit history)

Rett etter stadten ville jeg heller tatt Silda enn Måløy hvis dere skal stoppe.. :D Silda er en fin liten øy..

Ta Selje på returen da, hvis en må vente på været. Kan være kjedelig på Silda i dårlig vær. Problemer med strømmen også hvis det er mye båt.

Saga boats ligger som kjent i Selje.... :wink:

Redigert av Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Flott tur det der sikkert. Men skal dere virkelig være 6 voksne, en 11 åring og to hunder i enB 2556? Vi er 2 voksne og 2 barn i en 35 foter og synes det er trangt til tider. Regner vel med dere skal avsted med fler båter. Blir sikkert en flott tur. Mine erfaringer stopper ved Kristiansund, plassene frem til dit regner jeg med du/dere er kjent med. GOD TUR.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Guest Avmønstret#

Og når du først er kommet inn i Sognefjorden så er et besøk i Balestrand viktig å få med seg. bla. Høyviksalen på Kvikne hotel, av treskjærer Ivar Høyvik og ikke minst en såkalt kulturvandring i området der. God gjestehavn er der også. Glemte neste å nevne Ciderhuset, et serveringsted av klasse med hyggelig vertskap og et oppkomme av kunnskap om Balestrand og historien der

Kan hende stolen som Keiser Wilhelm II satt i fortsatt står inne på Kviknes hotel? Vet ikke om det egentlig er noe å se på men. Kan legge til at jeg fikk påpakning når jeg prøvesatt den selv. :-) Balestrand er jo en fin plass uansett. Og det er vel også fortsatt muligheter for å ta en øl og få dansa litt på pøbben i hotellet? (25 år siden jeg jobbet som ryddegutt i matsalen på Kviknes hotel).

Du skrev at dere er kjent delvis ned til Ålesund, men bare for sikkerhetsskyld om dere ikke har vært i Ålesund og kringom så anbefaler jeg å ta turen inn Hjørundfjorden til Christian Gaard Bygdetun. En helt skjermet og fantastisk nydelig (og delvis fortsatt uoppdaget for mange) plass. Beliggenhet og utsikt må bare oppleves. Her arrangeres også konserter og andre arrangement om sommeren (http://www.visitalesund-geiranger.com/no/servering/Restauranter/?TLp=630100). Dere reiser jo med barn, og er således kanskje ikke den mest barnevennlige plassen, men et alternativ er da å ta en pit-stop der, nyte en pils på uteservering med utsikt over fjorden og deler av sunnmørsalpene, og deretter dra videre inn Norangsfjorden til Hotel Øye og ta en overnatting ved flytebrygga der i idylliske omgivelser (hotellet er også verdt et besøk - kjent for "det blå rommet" på Åndenes makt). Om du allerede visste om dette, beklager jeg informasjonsoverload. :)

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Stopp innom Håholmen, det er på veien uansett, vegg i vegg med atlanterhavsveien. Følg leia derfra innover og under ei lita bru slik at du er på innsiden av veien. Her er det mest å se, og rolig farvatn. Sving ut igjen under sørligste bru, da er det bare å runde en stake hvor det kan være litt bølger og strøm. Men det er et veldig kort stykke før du et igjen skjermet av småøyene ved Hustadvika, følg helt indre lei. Kjempeområde. Ja og sveggsundet (nordvest på averøya) skal være fint, sørg for ikke å gå på innsiden av averøya, hvis været tillater det, rund ut vest etter kristiansund og nordvestlige odde av averøya før du tar indre lei :-)

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...