Jump to content

Slange-motorvarmer på Finn.no, erfaringer?

Miranda

Recommended Posts

Er det noen på BP som har erfaring med denne typenhttp://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39176438&kwUnica=motorvarmer kjølevannsvarmer?

Jeg kjøpte en og koblet opp og kjørte den sammen med defrosteren i ca 1 uke og det virket fint, hadde da temp på maskin og ca 20 grader innvendig i baten hele tiden. Slo av strømen når jeg reiste i nordsjøen og da jeg kom hjem satte jeg strømmen i igjen. Da virket den ikke lenger, den varmet men sirkulasjonspumpen ville ikke gå. Kontaktet selger og fikk ny. Monterte den og den fungerte fint i et døgn så var den kaputt. Kontaktet selger på ny og fikk beskjed om at de hadde funnet papir i pumpa som hadde løsnet skovel på akslingen i pumpa. Dette kan jeg ikke skjønne siden jeg skiftet kjøleveske og gjorde rent ferskvannsiden på kjølesystemet tidlig høsten 2012 uten at jeg så noen form for partikkler i gammel kjøleveske.

Nå lurer jeg på om andre har erfaring med denne typen motorvarmer?

Opinion is like an ass, everybody have one</FONT>

Har aldri vært borti den, har kun brukt Defa sine passive. Men 1490 kroner for en slangevarmer som koster 35 US dollar på gata i Moskva burde gi en god nok fortjenestemargin til å yte service til deg. Jeg regner med at de får 10% garantivolum når de bestiller denne fra fabrikken i Kina.

Firmaprofil for Simate finner du her

Edit: På Alibaba koster den 30$ så da var det ikke fortjenestemarginen så høy alikevel.

Redigert av Toroa (see edit history)

Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki

Jeg kjørte den på maskin og gjennom defroster, kjørte defroster på første trinn og klarte kjøre tempen inne i båten opp i 22 grader. Da var det - 5 grader ute. Fungerte hos meg, men jeg betviler kvaliteten på den varmeren jeg valgte å kjøpe og vil kjøpe et annet merke.

Har han brukt denne i tilknytning til defroster? Blir ikke den isåfall i knappeste laget.

Jeg har lurt på å innstallere samme opplegg som Miranda. Koble en 2KW varmer med sirkulasjonspumpe på kretsen til varmtvannstank og defroster. Jeg har to stengeventiler på linjene ut fra motor. Det som jeg tenkte var å koble pumpen/varmeren inn i kretsen etter disse to stengeventilene slik at dette sirkulerer utenom motor. Ved å ha en stengeventil åpen og en ventil stengt vil det vel ikke sirkulere innom motoren, men likevel ivareta ekspansjonen i systemet. Om jeg vil bruke den som motorvarmer kan jeg åpne den stengte ventilen.

Redigert av Frode Stiansen (see edit history)

Jeg har lurt på å innstallere samme opplegg som Miranda. Koble en 2KW varmer med sirkulasjonspumpe på kretsen til varmtvannstank og defroster. Jeg har to stengeventiler på linjene ut fra motor. Det som jeg tenkte var å koble pumpen/varmeren inn i kretsen etter disse to stengeventilene slik at dette sirkulerer utenom motor. Ved å ha en stengeventil åpen og en ventil stengt vil det vel ikke sirkulere innom motoren, men likevel ivareta ekspansjonen i systemet. Om jeg vil bruke den som motorvarmer kan jeg åpne den stengte ventilen.

Da skal du velge en annen type en den jeg valgte, har montert 2 stk av dem og de ryker. Så de er ikke solide nok. Nå vil jeg kjøpe en av denne typen http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39822129&searchQuery=motorvarmer . Den som det er referert til i første innlegget skal jeg ikke handle mer av. :headbang:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...