Miranda Startet 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 19.Februar.2013 Er det noen på BP som har erfaring med denne typenhttp://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39176438&kwUnica=motorvarmer kjølevannsvarmer? Jeg kjøpte en og koblet opp og kjørte den sammen med defrosteren i ca 1 uke og det virket fint, hadde da temp på maskin og ca 20 grader innvendig i baten hele tiden. Slo av strømen når jeg reiste i nordsjøen og da jeg kom hjem satte jeg strømmen i igjen. Da virket den ikke lenger, den varmet men sirkulasjonspumpen ville ikke gå. Kontaktet selger og fikk ny. Monterte den og den fungerte fint i et døgn så var den kaputt. Kontaktet selger på ny og fikk beskjed om at de hadde funnet papir i pumpa som hadde løsnet skovel på akslingen i pumpa. Dette kan jeg ikke skjønne siden jeg skiftet kjøleveske og gjorde rent ferskvannsiden på kjølesystemet tidlig høsten 2012 uten at jeg så noen form for partikkler i gammel kjøleveske. Nå lurer jeg på om andre har erfaring med denne typen motorvarmer? Sitér dette innlegget Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post
Bodehode Svart 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 nei, men en kompis av meg kjøpte denne http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37913308 har virket feilfritt nå i vinter, tror jeg og blir å kjøpe denne... Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Toroa Svart 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 (redigert) Har aldri vært borti den, har kun brukt Defa sine passive. Men 1490 kroner for en slangevarmer som koster 35 US dollar på gata i Moskva burde gi en god nok fortjenestemargin til å yte service til deg. Jeg regner med at de får 10% garantivolum når de bestiller denne fra fabrikken i Kina. Firmaprofil for Simate finner du her Edit: På Alibaba koster den 30$ så da var det ikke fortjenestemarginen så høy alikevel. Redigert 19.Februar.2013 av Toroa (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Frode Stiansen Svart 21.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2013 nei, men en kompis av meg kjøpte denne http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37913308 har virket feilfritt nå i vinter, tror jeg og blir å kjøpe denne... Har han brukt denne i tilknytning til defroster? Blir ikke den isåfall i knappeste laget. Sitér dette innlegget Link to post
Miranda Svart 21.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2013 Jeg kjørte den på maskin og gjennom defroster, kjørte defroster på første trinn og klarte kjøre tempen inne i båten opp i 22 grader. Da var det - 5 grader ute. Fungerte hos meg, men jeg betviler kvaliteten på den varmeren jeg valgte å kjøpe og vil kjøpe et annet merke.Har han brukt denne i tilknytning til defroster? Blir ikke den isåfall i knappeste laget. Sitér dette innlegget Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post
index Svart 21.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2013 Vil ikke en slik varmer kontinuerlig tilkoplet tørke ut motoren? Med såpass varme på motoren hele tiden blir det ikke stort igjen av oljefilmen i lagre og sylindre.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Frode Stiansen Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 (redigert) Jeg har lurt på å innstallere samme opplegg som Miranda. Koble en 2KW varmer med sirkulasjonspumpe på kretsen til varmtvannstank og defroster. Jeg har to stengeventiler på linjene ut fra motor. Det som jeg tenkte var å koble pumpen/varmeren inn i kretsen etter disse to stengeventilene slik at dette sirkulerer utenom motor. Ved å ha en stengeventil åpen og en ventil stengt vil det vel ikke sirkulere innom motoren, men likevel ivareta ekspansjonen i systemet. Om jeg vil bruke den som motorvarmer kan jeg åpne den stengte ventilen. Redigert 22.Februar.2013 av Frode Stiansen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 23.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 Vil ikke en slik varmer kontinuerlig tilkoplet tørke ut motoren? Med såpass varme på motoren hele tiden blir det ikke stort igjen av oljefilmen i lagre og sylindre.... Utallige maskiner i kjøretøy, aggregater, yrkesfartøy osv. står med varme på kontinuerlig året rundt uten at det er noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 23.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 det er bare og koble til en sirkulasjonspumpe og bruke varmtvannsberederen som varmekilde Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 23.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 Det er praksis ombord hos oss i ekstremkulde. (som er under 10minus her på velstandet) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
alidal Svart 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 Hos meg sirkulerer faktisk vannet fra varmtvanntanken uten sirkulasjonspumpe.... Sitér dette innlegget Link to post
Miranda Svart 27.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 Jeg har lurt på å innstallere samme opplegg som Miranda. Koble en 2KW varmer med sirkulasjonspumpe på kretsen til varmtvannstank og defroster. Jeg har to stengeventiler på linjene ut fra motor. Det som jeg tenkte var å koble pumpen/varmeren inn i kretsen etter disse to stengeventilene slik at dette sirkulerer utenom motor. Ved å ha en stengeventil åpen og en ventil stengt vil det vel ikke sirkulere innom motoren, men likevel ivareta ekspansjonen i systemet. Om jeg vil bruke den som motorvarmer kan jeg åpne den stengte ventilen. Da skal du velge en annen type en den jeg valgte, har montert 2 stk av dem og de ryker. Så de er ikke solide nok. Nå vil jeg kjøpe en av denne typen http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39822129&searchQuery=motorvarmer . Den som det er referert til i første innlegget skal jeg ikke handle mer av. Sitér dette innlegget Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post
BØstrøm Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 Har også prøvd den første som det refereres til. Det beste med den for selger er vel prisen som er så lav at en ikke gidder reklamere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.