Alternes. Startet 20.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 20.Februar.2013 (redigert) Jeg har kun et dieselfiler men ser at mange opererer med flere filtere. på min forige båt var det vel forfilter, grovfilter og finfilter. )mulig jeg blander lltt) på min nåværende motor har jeg kun et filter og dette burde vel holde omman er påpasselige med å bytte det regelmessig? Ellers så lurte jeg på om det går an å sette inn et lite filter som på bildet etter eksisterende filter.. Vil dette ha noen misjon? Motoren er en 10 hk Hatz Litt Reklame i bakrunnen for baatplassen er på sin plass Redigert 20.Februar.2013 av Alternes. (see edit history) Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Folk I Båt Svart 20.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 Det viktigste poenget er vel å ha redundans. Derfor har mange to filtre montert parallelt. Om du får problemer med ett, slår du over og kan bytte/rengjøre og lufte av uten at alt stopper. Mange har også filtre med vannutskiller. Type Rocor etc. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 (redigert) Det er ikke noe problem å bruke et slik du har tatt bilde av, men det dumme er at dette går veldig fort tett om du først har litt rusk i dieselen. Fordelen er at du lett ser at det er rusk i filteret ! Det er jo når det blåser som mest og bølgene river, at møkka havner i filteret. Det er jo da man minst trenger motorstopp ! Det beste er nok en skikkelig dobbel innsats med vender. Problemet med de er at det ikke er så lett å se om de er fulle av møkk. Men såå mye møkk har vi vel ikke i tanken ? Kanskje en rens av dieseltanken også kan være lurt etter noen år.. Redigert 20.Februar.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.