Polarn Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Jeg skal få brettet mitt på dør etterpå, skal da installere navionics marine fra hjemme nettverket. Skru av wifi og teste det ut. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Mulligan Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Uten gps chip kan det virke på 3/4G mobilnett (denne har ikke) eller A-gps (tror det heter det) via internett. AGPS krever installert GPS. Dette brettet har innebygget GPS. Det gjør det imidlertid ikke til en kartplotter. På Søndag ettermiddag satt jeg og fornøyet meg med at Superspeed 1 rev ned Østre Mole og en to-tre bøyer ved avgang Hirtshals. Et skjær i innseilinga til Larvik fikk også unngjelde. Riktignok på nettbrett. Sitér dette innlegget Link to post
Proxor Svart 26.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 (redigert) trenge ikke vere tilkobla internett nei, eg har brukt navionic på det uten internett tilkobling, kartet over områder man ønsker laste man jo ned på forand mens man er tilkobla nett og ikke underveis. Polarn: husk og gå ut og vent ei stund 1+min før det kobla seg opp mot gps, og ver utendørs eller i båt, ikke hjelp i og sitte inni huset med golv og tak og det hele over deg og prøve:) Redigert 26.Februar.2013 av Proxor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Sitter med brettet i hånda nå, har lasta ned navionics og det funker utmerket med og uten wifi. Ganske fornøyd hittil. Satelittene finner meg selv om jeg er inne. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Proxor Svart 26.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 (redigert) vil tro denne 12/24v laderen skal fungere ilag med dette brette. usb kabalen kobler man jo bare fra 220v støpsele da og sette i denne saken istedefor. http://www.clasohlson.com/no/USB-lader-12-24-V/Pr364445000 Redigert 26.Februar.2013 av Proxor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatmann Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 I innhaldsfortegnelsen i #24 står det: :: Connections 1 USB 2.0, Audio Connections: 3.5 mm jack, audio-out, mic-in, dual-mic, Card Reader: microSD, SDXC max. 32 GB, Sensors: GPS, gyroskope, accelerometer, Eg lurer på kva Sensors: inneber i denne samanheng. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Det står jo svart på hvitt. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 vil tro denne 12/24v laderen skal fungere ilag med dette brette. usb kabalen kobler man jo bare fra 220v støpsele da og sette i denne saken istedefor. http://www.clasohlson.com/no/USB-lader-12-24-V/Pr364445000 På laderen min så står det output: 5,35 volt 2 amper, så den går vel da. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Så er det vel dette micro sd kortet man kjøper til den? Maks 32 gb http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/minnekort-til-mobil-og-gps/SDQ032GE11M/sandisk-32-gb-microsdhc-minnekort Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Popeye70 Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Så er det vel dette micro sd kortet man kjøper til den? Maks 32 gb http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/minnekort-til-mobil-og-gps/SDQ032GE11M/sandisk-32-gb-microsdhc-minnekort Nei, det kortet fra Elkjøp er både dyrt og tregt. Kjøp heller dette (http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=631992) fra MPX. Selv med porto blir det over 100,- billigere. I tillegg er det mye raskere (5 ganger raskere les og skriv i teorien) og du får med USB-leser for enklere kopiering mellom PC og nettbrett. Når det gjelder slike kort så må du se på det lille tallet som står i sirkelen. På kortet fra Elkjøp står det (2), mens på kortet fra MPX står det (10).(2) betyr at det skal kunne skrive minimum 2 MB/s kontinuerlig, mens (10) betyr at det skal kunne skriver 10 MB/s kontuerlig. Jo raskere kort, jo mindre venting hver gang noe skal leses eller skrives, så du bør ihvertfall ikke kjøpe et dyrt og tregt kort når du kan få et billigere og mye raskere kort levert på døra. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Polarn Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 aha, da lærte jeg enda en ting. Takker Da blir det helt klart det fra MPX. En ting jeg ikke har funnet ut med brettet ennå, er hvordan man tar screenshoots. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Popeye70 Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Jeg fant denne teksten på en webside angående screenshots - du kan jo se om fremgangsmåten fungerer på din modell: "Taking a screenshot on an Acer Iconia A500 tablet, running Android 4.0 or later, is easy, once you work out how to do it. Unfortunately its not very easy to work out how to do it without reading it somewhere, or someone telling you how.To take a screenshot, press and hold the power button, and the volume button closest to the power button (The action of this button differs if you rotate the tablet) at the same time, and hold them for a couple of seconds. It should then save the current screen as an image file on the device. To take a screenshot in landscape mode: Hold the volume down button and the power button at the same time for a couple of seconds. To take a screenshot in portrait mode: Hold the volume up button and the power button at the same time for a couple of seconds." Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Polarn Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Det var det jeg prøvde først uten hell. Testet et par apper også uten hell, med og uten root. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 Hvor i Norge er det mulig å kjøpe bluetooth gps-antenne? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Proxor Svart 28.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 Da har eg kjøpt 12v lader, eg kjøpte denne her fra biltema, http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Mobilt/Kabler-og-ladere/Micro-USB-billader-12-24-V-24515/ funket fint, billig var den og. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 28.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 Deb var litt liten. Den originale kan levere det dobblete. Men kor vidt du vil gå tom eller ei med den der iplugget vil nå vise seg Sitér dette innlegget Link to post
Proxor Svart 28.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 (redigert) oki, den ladet no oppover vertfall, hvor du ser va kraft den har da? sto bare 1000ma, betyr det 1amper det da kansje? Redigert 28.Februar.2013 av Proxor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 28.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 Den fra Clas var jo på 2000 ma og vil tro den duger bedre. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Proxor Svart 28.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 oki jaja eg va no uansett på biltema idag og handlet div annet og såg denne og den va så billig så kjøpte med for og teste ut:) Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Ungene rakk nesten å fylle opp internminnet med spill før jeg fikk satt i 32Gb minnekort. Nå går det bedre. Er imponert. Ble kjøpt med forventning om billig, tregt og skramlete. Imponerende rask, god skjerm, virker bra. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Men sjekk her da! : http://www.dinside.no/912357/acer-smart-display-da220hql 22 tommer touch skjerm med innebygd androide til 3000,- fra Acer. Da snakker vi :-) Har ikke innebygd GPS men det er vel knapt en ulempe i denne sammenhengen. 22 tommer gir grei oversikt i diverse navi apper. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 at den mangler gps skulle ikkje være en ulempe når den skal brukes som kartplotter..? øøh hjelper vel extremt lite med stor skjerm uten det viktigste av alt Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Poenget var mer det at man da selv kan velge hvilken type GPS brikke man vil bruke vha dongle eller andre GPS løsninger. Om dette 22 tommers androide brettet til 3000,- hadde integrert GPS brikke så ville den vel antagelig være av laber kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Ingen av disse brettene med innebygd navigasjon er egnet for navigasjon på sjøen. Det er de heller ikke laget for. De er laget for bruk på land. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Hva er forskjellen om man bruker det på land eller vann? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.