Jump to content

Acer Iconia B1 nettbrett 999kr, bruke til Navionic?

Proxor

Recommended Posts

Uten gps chip kan det virke på 3/4G mobilnett (denne har ikke) eller A-gps (tror det heter det) via internett.

AGPS krever installert GPS.

Dette brettet har innebygget GPS.

Det gjør det imidlertid ikke til en kartplotter.

På Søndag ettermiddag satt jeg og fornøyet meg med at Superspeed 1 rev ned Østre Mole og en to-tre bøyer ved avgang Hirtshals. Et skjær i innseilinga til Larvik fikk også unngjelde.

Riktignok på nettbrett.

trenge ikke vere tilkobla internett nei, eg har brukt navionic på det uten internett tilkobling, kartet over områder man ønsker laste man jo ned på forand mens man er tilkobla nett og ikke underveis.

Polarn: husk og gå ut og vent ei stund 1+min før det kobla seg opp mot gps, og ver utendørs eller i båt, ikke hjelp i og sitte inni huset med golv og tak og det hele over deg og prøve:)

Redigert av Proxor (see edit history)

vil tro denne 12/24v laderen skal fungere ilag med dette brette. usb kabalen kobler man jo bare fra 220v støpsele da og sette i denne saken istedefor.

http://www.clasohlson.com/no/USB-lader-12-24-V/Pr364445000

På laderen min så står det output: 5,35 volt 2 amper, så den går vel da.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Nei, det kortet fra Elkjøp er både dyrt og tregt. Kjøp heller dette (http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=631992) fra MPX. Selv med porto blir det over 100,- billigere. I tillegg er det mye raskere (5 ganger raskere les og skriv i teorien) og du får med USB-leser for enklere kopiering mellom PC og nettbrett.

Når det gjelder slike kort så må du se på det lille tallet som står i sirkelen. På kortet fra Elkjøp står det (2), mens på kortet fra MPX står det (10).(2) betyr at det skal kunne skrive minimum 2 MB/s kontinuerlig, mens (10) betyr at det skal kunne skriver 10 MB/s kontuerlig. Jo raskere kort, jo mindre venting hver gang noe skal leses eller skrives, så du bør ihvertfall ikke kjøpe et dyrt og tregt kort når du kan få et billigere og mye raskere kort levert på døra.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Jeg fant denne teksten på en webside angående screenshots - du kan jo se om fremgangsmåten fungerer på din modell:

"Taking a screenshot on an Acer Iconia A500 tablet, running Android 4.0 or later, is easy, once you work out how to do it. Unfortunately its not very easy to work out how to do it without reading it somewhere, or someone telling you how.

To take a screenshot, press and hold the power button, and the volume button closest to the power button (The action of this button differs if you rotate the tablet) at the same time, and hold them for a couple of seconds. It should then save the current screen as an image file on the device.

To take a screenshot in landscape mode:

Hold the volume down button and the power button at the same time for a couple of seconds.

To take a screenshot in portrait mode:

Hold the volume up button and the power button at the same time for a couple of seconds."

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...