Oslo1 Startet 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 22.Februar.2013 Har prøvd å finne ut hvor jeg kan finne en erstattning til et mistet motordeksel til en Mariner Magnum 9,9 hk. Antar at motoren er fra tidlig nitttallet vil jeg tro. Prøvde å google meg frem til en slags importør, men fant ikke dette. Finnes det noen skraphandler som kan ha noe slikt? Anntar at også et deksel til en tidlig nittitalls Mariner Viking eller tilsvarende 9,9 eller 15 hk kan brukes? Vil helst finne noe som ikke er nytt, men vet ikke hvor jeg skal lete. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 Enkleste er vel å finne en defekt delemotor og kjøpe.. Har en magnum i kjelleren men den skal ikke selges;) viking er så vidt jeg vet lik ja. Hvertfall på utsiden.. Hvordan har du mistet dekselet da? Hehe Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Worry II Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 (redigert) kan det være at dette passer ? http://www.finn.no/finn/boat/parts/object?finnkode=39074749 Det står "NB. kan også brukes på Mariner 9,9 og 15 hk 4-T med samme 323cc", men Magnumen er vel 2T ? Redigert 22.Februar.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 Ser vel heller slik ut tenker jeg: Kan jo ringe Frode Dahl på Tjøme,han har mye brukte deler til påhengere. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 Ja, du må nok ha det med gummilista ! Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 Jeg tror jeg har ett liggene skal se etter når jeg kommer hjem. Er på helgetur med båten i strålende vær Sitér dette innlegget Link to post
Oslo1 Svart 25.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Kalde hender glapp dekslet i ned i det mørke isvannet en sen kveld jeg skulle transportere meg selv hjem. Det sank forteren en man skulle tro. Det ligger på 30 meter og kansje kansje dersom ikke Liberty finner noe i kjelleren, blir det en vrien affære. Mariner Magnum er en suveren motor som alltid starter og går som juling. MEGET glad i den. Starter i 20 minus på andre draget. Blitt en særs god venn rett og slett. At den heter Magnum syntes jeg er helt passende, for i og med at en slik kar trenger å få fjernet denne plomba, så er den hissig som rakker'n. Viss noen trenger tips om hvordan man får ut den plomba, var det enkelt og bør kunne gjøres av alle som eier litt verktøy. Dersom noen også har en billig propell til en slik, men helst en 15 hester, ser jeg at den jeg har har noen hakk og det gjør at jeg får fort spinn på propellen(luft), noe som er greit, men litt kjipt. Takker for alle nyttige tips... Håper det dukker opp noe. Si i fra om man trenger mere data. Det er en totakter og lik den på videoen. Sitér dette innlegget Link to post
Oslo1 Svart 5.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 Da er saken avsluttet med lykkerlig utfall... Kom til byen i dag, som vanelig uten deksel til motoren siden posten ble opprettet og der drev dykkergutta fra Oslo Brannvesen øvelse... De var egentlig ferdige med øvelsen som var knappe 100 meter fra der jeg mista dekselet og tok på sporty vis saken på strak arm og sendte ned en mann som kom opp med dekselet etter knappe minuttet... Brannvesenet er en egen rase... Samarbeidet med dem før og der er det ikke sånnt tull man ser hos feks politi og forsvaret:-) Thumbs up for gutta boys:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.