Jump to content

Hvordan aktivere kaldstart tamd72edc?

cosmic

Recommended Posts

På de fleste dieselpumper er det slik at kaldstart er ekstra diesel inn. Dersom du har en slik tapp til å dra ut, er somregel prinsippet at gasspådraget inni pumpen går forbi full gass. Dette krever at du setter gasshendel på fullt (eller nesten fullt). Når motoren fyrer skal sef turtall settes ned.

Minner meg forresten om en gammel BM-dumper vi hadde. Denne var utstyrt med en volvo 60 motor. Kulien som kjørte dumperen fant etterhvert ut at dersom han startet motoren i gir med bånn gass, og ikke slapp gassen ut, gikk motoren med kaldstart inne. Han tok da ut adskillig flere hestekrefter enn motoren opprinnelig var satt til, og kunne kjøre fra andre dumpere.

Det endte med stempelstenger ut av blokka tilslutt, men som han sa : selv om jeg seilte min skute på grunn, så var det dog skønt at fare...

Ellers har jo somregel disse motorene montert en stor, elektrisk forvarmer i innsuget. Sjekk at denne fungerer!

Redigert av tb55 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...