cosmic Startet 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 24.Februar.2013 Nabobåt sliter i kulden.Er en tapp med ring i til å dra ut på dieselpumpen,men er usikker på om en skal ha full gass,halv eller ikke pådrag i det hele tatt.Har selv tamd 70e,og her er det mye samme,men viktig å ta på tenning,så full gass,for så å aktivere kaldstarten til slutt.Kun dette virker hos meg,men ikke samme på72edc. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 (redigert) På de fleste dieselpumper er det slik at kaldstart er ekstra diesel inn. Dersom du har en slik tapp til å dra ut, er somregel prinsippet at gasspådraget inni pumpen går forbi full gass. Dette krever at du setter gasshendel på fullt (eller nesten fullt). Når motoren fyrer skal sef turtall settes ned. Minner meg forresten om en gammel BM-dumper vi hadde. Denne var utstyrt med en volvo 60 motor. Kulien som kjørte dumperen fant etterhvert ut at dersom han startet motoren i gir med bånn gass, og ikke slapp gassen ut, gikk motoren med kaldstart inne. Han tok da ut adskillig flere hestekrefter enn motoren opprinnelig var satt til, og kunne kjøre fra andre dumpere. Det endte med stempelstenger ut av blokka tilslutt, men som han sa : selv om jeg seilte min skute på grunn, så var det dog skønt at fare... Ellers har jo somregel disse motorene montert en stor, elektrisk forvarmer i innsuget. Sjekk at denne fungerer! Redigert 24.Februar.2013 av tb55 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 24.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 takk for svar. ingen forvarmer i innsuget. Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 24.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 noen som kan forklare hvordan de starter sine i kaldt vær Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.