Jump to content

Skifte av anodebolter på Fairline/Princess

Janee

Recommended Posts

Er det noen der ute som har skiftet disse boltene (helt sikkert...)?

Boltene det her er snakk om er de (M16) som sitter under på hver side av båten og som de store anodene (7kg) festes i.
Mine er modne for utskifting og i denne forbindelse lurer jeg på hvilke løsninger som kan brukes!
Jeg ser at det er mulig å bestille disse fra UK både i galvanisert utførelse og i rustfritt/syrefast, men prisen ser ut til å bli ganske høy!?
Er det noen som har erfaring med alternative løsninger eventuelt kjenner til hvor jeg kan få tak i slike boltsett i Norge?

Jeg gjorde dette forrige uke. Jeg kjøpte vanlig rustfri bolt, jeg boret opp og gjenget opp ett 4mm hull i hodet. Bolton ble tredd inn fra innsiden med stoppeskive og tec7, satte stoppeskive og mutter på utsiden. Tredde på sink og satt på nytt sett med muttere. Festet jordingskablene i 4mm hullet. Funket veldig bra.

Se der! :thumbsup:

Nesten litt iriterende at jeg ikke har tenkt på den løsningen selv! :giggle:!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...