McFog Startet 25.Februar.2013 Del på Facebook Startet 25.Februar.2013 Kjøpteen brukt båt med en GM peninsular med turbo. Den har gått greit i 3 år, mensist sommer begynte problemer. Fikk diesel i Oljen. Etter mye fram og tilbakeble høytrykkspumpen levert til overhaling og er nå satt på plass. (av en personsom driver et eget firma) Etter at pumpen ble satt på plass går båten sværtujevnt og ryker veldig mye. Diesel lekkasjen er borte. Den innleide vil ikke hjelpe mer ogtar ikke telefonen.. Er motoren selvluftene? Har hørt at pumpen må justeresnesten på samme måte som på en gammel fordeler. (tenningstidpunkt) Trenger man et instrument til dette? Hvor fårjeg tak i noen til å hjelpe med dette, eller kan jeg gjøre det selv? Er det enPeninsular 6.2 eller en 6.5 jeg har? Hvordan ser jeg forskjell? PÅforhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 25.Februar.2013 Del på Facebook Svart 25.Februar.2013 det er iallefall nødvendig med pinlig nøyaktig timing om den skal gå korrekt. hvordan dette justeres er kanskje forskjellige mellom pumpetypene. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
NovaMan Svart 26.Februar.2013 Del på Facebook Svart 26.Februar.2013 (redigert) Hei På en 6,2 l jeg hadde fra -96 mener jeg at typen stod preget inn på blokka rett over der svinghjulskåpen satt. Redigert 26.Februar.2013 av BalticMan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 26.Februar.2013 Del på Facebook Svart 26.Februar.2013 Hvem har overhalt denne pumpen? Mener jeg har hørt at det ikke er noen i Norge som kan disse pumpen (standadyne) godt eller har utstyret. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Februar.2013 Del på Facebook Svart 26.Februar.2013 (redigert) Du må løsne rørene fra dysene og ta siste luftingen der. Jeg vet ikke hvordan du ser forskjell på disse motorene, men det er bare å henvende seg til peninsulardiesel.com, de svarer på spørsmål. Du forteller ikke om du har skrudd pumpen ut av motoren selv, eller hvor mye du vet om motorer. Men pumpen justeres ved at man vrir på selve pumpen. Det sitter en skrue i forkant av pumpen som låser pumpen til selve motorkroppen. Omtrent som å stramme en dynamorem. Og det blir samme effekten som å justere tenningen på en bensinmotor. Det var to 'spesialverksteder' i Norge som prøvde seg på pumpen min. Meget dårlig resultat fra begge. Jeg endte opp med å kjøpe en renovert pumpe fra USA. Den forhandleren jeg brukte gjorde meget bra jobb, 'offisiell' Standadyne-forhandler. Redigert 26.Februar.2013 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
McFog Svart 27.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2013 Hei På en 6,2 l jeg hadde fra -96 mener jeg at typen stod preget inn på blokka rett over der svinghjulskåpen satt. Takk skal du ha! Iler ned i båten og prøver å finne pregningen! Sitér dette innlegget Link to post
McFog Svart 27.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2013 Hvem har overhalt denne pumpen? Mener jeg har hørt at det ikke er noen i Norge som kan disse pumpen (standadyne) godt eller har utstyret. Det var Minge's Universal Service i Trøgstad som utførte jobben. Kostet i overkant av kr.7000.- Pumpen heter Rosamaster og er vel en stanadyne type. Fikk telefon fra Minges at denne pumpen var for liten til denne motoren. De ville selge meg en annen til kr.20.000,- Hadde ikke råd. Den gamle hadde sittet lenge i båten og fungert bra.. Pumpen er nå montert men mye røyk og ujevn gange.. Var ikke slik før, så jeg håper det "bare er en justering" Sitér dette innlegget Link to post
McFog Svart 27.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2013 Du må løsne rørene fra dysene og ta siste luftingen der. Jeg vet ikke hvordan du ser forskjell på disse motorene, men det er bare å henvende seg til peninsulardiesel.com, de svarer på spørsmål. Du forteller ikke om du har skrudd pumpen ut av motoren selv, eller hvor mye du vet om motorer. Men pumpen justeres ved at man vrir på selve pumpen. Det sitter en skrue i forkant av pumpen som låser pumpen til selve motorkroppen. Omtrent som å stramme en dynamorem. Og det blir samme effekten som å justere tenningen på en bensinmotor. Det var to 'spesialverksteder' i Norge som prøvde seg på pumpen min. Meget dårlig resultat fra begge. Jeg endte opp med å kjøpe en renovert pumpe fra USA. Den forhandleren jeg brukte gjorde meget bra jobb, 'offisiell' Standadyne-forhandler. Det var Minge's Universal Service i Trøgstad som utførte jobben. Kostet i overkant av kr.7000.- Pumpen heter Rosamaster og er vel en stanadyne type. Har hatt en mekaniker til å skru pumpen ut/inn. Har prøvet å lufte ved å løsne høytrykkrørene til vær sylinder. Har liten eller ingen erfaring med dette. Trenger nok en som kan dette til å hjelpe meg med justering av pumpa og evntuelt lufting Sitér dette innlegget Link to post
McFog Svart 27.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2013 Hvem har overhalt denne pumpen? Mener jeg har hørt at det ikke er noen i Norge som kan disse pumpen (standadyne) godt eller har utstyret. Det var Minge's Universal Service i Trøgstad som utførte jobben. Kostet i overkant av kr.7000.- Pumpen heter Rosamaster og er vel en stanadyne type Sitér dette innlegget Link to post
bayliner2858 Svart 1.Mars.2013 Del på Facebook Svart 1.Mars.2013 Jan Vidar Vestvik, Dp Filterteknikk, Haugesund, kan Penisular. Snakk med han :) https://baatplassen.no/bildearkiv/15/15896/26072012107.jpg Dette er en 6.5.l Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.