Jump to content

Trenger vinsj til linerygg ombord i sjarken. Hvem leverer?

glalaksen

Recommended Posts

Vi har noen kilometer med gangvad (kveiteline) hvor vi tar av krokene etterhvert som vi drar bruket.

Nå er jeg på utkikk etter leverandører, helst i Norge, av vinsjer som tauet kan gå inn på.

Har dere noen forslag?

Legger ved link så ser dere hva jeg tenker på.

http://www.lindgren-pitman.com/c-12-longline-spools.aspx Ser for meg en litt mindre utgave og med avtagbare spoler.

Hei Glalaksen!

Eg veit dessverre ikkje svar på ditt spørsmål, men eg blei veldig interessert i å høyre meir om måten du fiskar med line på.

Det virkar jo veldig interessant å ha fleire "rullar" med line klar til setting.

Korleis gjer du denne jobben i praksis? Tar du manuelt av forsynet etterkvart som du drar bruket, eller er det kun sjølve krokane du tar av?

Blir det så tatt manuelt på igjen når du sett lina?

Korleis gjer du det med egning, egnar du manuelt eller har du egnemaskin som gjer jobben for deg?

Et par linker

Vinsjen i den første linken er gått ut av produksjon.

Og i går lærte jeg noe nytt, vormline (og kanskje tau også vet ikke det enda) utvider seg i vann. Og nå man kveiler denne våt på trommelen så vil den strekkes når den tørker og dermed blir den vel mer og mer strekt for hver gang. Må forske litt på det. De som drar slik line i link to har antagelig fløytline og dermed blir det ikke slik påstand på rullen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...