glalaksen Startet 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 25.Februar.2013 Vi har noen kilometer med gangvad (kveiteline) hvor vi tar av krokene etterhvert som vi drar bruket. Nå er jeg på utkikk etter leverandører, helst i Norge, av vinsjer som tauet kan gå inn på. Har dere noen forslag? Legger ved link så ser dere hva jeg tenker på. http://www.lindgren-pitman.com/c-12-longline-spools.aspx Ser for meg en litt mindre utgave og med avtagbare spoler. Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 28.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 Ingen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 28.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 Vet ikke om Rapp Hydema leverer? de har jo ihvertfall mye annet til fiskeindustrien. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Gulenpower Svart 28.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 Hei Glalaksen! Eg veit dessverre ikkje svar på ditt spørsmål, men eg blei veldig interessert i å høyre meir om måten du fiskar med line på. Det virkar jo veldig interessant å ha fleire "rullar" med line klar til setting. Korleis gjer du denne jobben i praksis? Tar du manuelt av forsynet etterkvart som du drar bruket, eller er det kun sjølve krokane du tar av? Blir det så tatt manuelt på igjen når du sett lina? Korleis gjer du det med egning, egnar du manuelt eller har du egnemaskin som gjer jobben for deg? Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 28.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 Et par linker Vinsjen i den første linken er gått ut av produksjon. Og i går lærte jeg noe nytt, vormline (og kanskje tau også vet ikke det enda) utvider seg i vann. Og nå man kveiler denne våt på trommelen så vil den strekkes når den tørker og dermed blir den vel mer og mer strekt for hver gang. Må forske litt på det. De som drar slik line i link to har antagelig fløytline og dermed blir det ikke slik påstand på rullen. Sitér dette innlegget Link to post
sleipnern Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Antar du har sett denne?, koster ca 50000. Er selv på utkikk etter lignende tauspoler i mindre format. Hold meg oppdatert om du finner noe! Sitér dette innlegget Link to post
sleipnern Svart 2.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 Ser ikke ut som linken fra youtube kommer med? Søk på youtube "kveiteline haler" Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 2.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 Denne er ikke i produksjon lengre. Ringte dit tidligere i uka for å bestille en. Skal holde dere oppdatert, problemet med de som lager vinsjer er at de er alt for store. Og med faste spoler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.