Jump to content

Frontglass til daycruseren

Riddar4

Recommended Posts

Svakt bua glass er sikkert ikke enkelt å få billig noe sted. Eneste proffe produsenten av bua glass og ditto vindskjermer i Norge er så vidt jeg vet Ertec i Tvedesstrand. De produserer visstnok glass og aluprofiler til det meste av båter både i Skandinavia og ellers (og da er det vel mest herda glass). Bua glass må som oftest tilpasses den enkelte vindskjerm, i og med at ikke to båter eller to vindskjermer er på millimeteren like, derfor er det ikke bare å bestille et bua glass etter mål.

Jeg hadde nylig en slik sak med min to år gamle Askeladden daycruiser, og jeg måtte få sendt inn hele vindskjermen til Ertec som så monterte ny rute i den, deretter ble den komplette vindskjermen returnert og montert tilbake på båten. Voldsom historie "bare" for ei lita glassrute ... I mitt tilfelle skyldtes reparasjonen ei knust rute, og det gikk på forsikringen heldigvis, for denne prosessen ble selvsagt svindyr ... Men du kan jo høre hos en lokal glassmester om de klarer å lage noe i plexiglass som kan passe?

Hvis det er glass du har, ville jeg snakket med noen som driver og sliper bilruter.

En omgang polering/ sliping fra en slik vil sikkert bidra til et bra resultat for en fornuftig penge, kontra ny rute.

Har du derimot en av plast(plexiglass) så kan dette kjøpes hos de fleste glassmestre. Med litt veiledning så vil jeg tro du kan bytte det selv.

Lykke til.

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Litt på siden, jeg hadde slitte plexiglass på forlyktene på bilen min (BMW E39) etter tips tok jeg kontakt med et bilpleiefirma som slipte og polerte plexiglassene, når jeg fikk bilen tilbake så det nytt ut. Det er 1 1/2 år siden, og glassene er fortsatt blanke og fine... Kostet 1/14 del av nye lykter... Hør med Hurtigruta el.lign...

Livet er for kort til å kjøre diesel

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...