Enjoy Startet 22.Februar.2005 Del på Facebook Startet 22.Februar.2005 Hvar på tur med Color Fantacy i helgen og der kunne jeg ligge i senga å late som om jeg kjørte båt. TØFT!! se Kamera i baugen Blei ikke mye TV serier for kona her nei. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 22.Februar.2005 Del på Facebook Svart 22.Februar.2005 (redigert) Hvar på tur med Color Fantacy i helgen og der kunne jeg ligge i senga å late som om jeg kjørte båt. TØFT!! se De hadde altså lagt ut baugkamera og kartplotter bilde tilgjengelig på Tv'n på lugaren? Tøfft. Men hva ville du gjort hvis du plutselig så at dere var på kollisjons kurs med ett skjær, uten at de gjorde unamanøver? Forsøkt å skifte kurs med fjernkontrollen? Erik. Redigert 22.Februar.2005 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
bliss X Svart 22.Februar.2005 Del på Facebook Svart 22.Februar.2005 Hvar på tur med Color Fantacy i helgen og der kunne jeg ligge i senga å late som om jeg kjørte båt. TØFT!! se Kan få liggesår av slikt Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 22.Februar.2005 Del på Facebook Svart 22.Februar.2005 Hvar på tur med Color Fantacy i helgen og der kunne jeg ligge i senga å late som om jeg kjørte båt. TØFT!! se Hej Enjoy Jag oxo, vi drog i söndags o kom hem i morse...... Color Fantasy er helt otrolig !!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
klikk Svart 22.Februar.2005 Del på Facebook Svart 22.Februar.2005 GENIALT! Bare å rigge seg til på lugaren med litt Taxfree varer! Slår garantert umderholdningen i baren! Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Jeg hadde også med meg familien på tur til Kiel med Fantasy fra fredag til søndag. Kjempefin båt, kan virkelig anbefales. Eneste tabben var at vi prøvde oss på gourmet restauranten på fredag kveld. 5 retter med vin i underkant av kr 1 000,-. Meget god vin, maten og servicen kunne vi klart oss uten. Skulle sikkert heller gått i a la carte restauranten. Det blir det neste gang. Lørdag prøvde vi koldtbordet og masse aquavit og øl. Meget bra. Kun ca kr 350,- pr person, og det var det virkelig verd. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Brutus Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 ..med vin i underkant av kr 1 000,-. Meget god vin... <{POST_SNAPBACK}> Ja, den vinen må være god , hvilken var det..? Lafite Rotschild, Chateau Margaux eller andre ting som lommeboka ynker seg over.... Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Er det slikt kamera på alle lugarene? Det må jeg si var imponerende! M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Ja, den vinen må være god , hvilken var det..? Lafite Rotschild, Chateau Margaux eller andre ting som lommeboka ynker seg over.... <{POST_SNAPBACK}> Sikkert noe sånt, hva vet jeg.... En av dem var en Chardonet. Vinpakka kostet kr 450,-, fire forskjellige viner, og etter litt press (jeg tror ikke kelneren glemmer meg så lett, jeg ble ganske forbannet pga dårlig oppfølging) fikk vi faktisk det vi ønsket av vinen, og ikke bare ett og annet glass..... Ja, lommeboka ynket seg endel... Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Festina Lente IV Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Er det slikt kamera på alle lugarene? Det må jeg si var imponerende! M/B Gamla <{POST_SNAPBACK}> Tja, si det, jeg var ikke innom alle lugarene, men hos oss var det en 20" fatskjerm TV, hos mine barn med følge var det 17" CRT TV. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
enrico Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Hurtig ruta MS Trollfjord har akkurat det samme, hvertfall på en del lugarer var på tur i fjor og fulgte hele kysten på kartplotter og live i tilegg ga turen en ekstra dimensjon for en som liker kart deilig å ligge på senga uten ansvar for feilnavigering Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 En av dem var en Chardonet. <{POST_SNAPBACK}> Litt O.T - men jeg klarte ikke dy meg Chardonnay er ikke en vin, men en druetype. Vin laget på denne druen produseres i veldig mange forskjellige land og det er en veldig vanlig hvitvinsdrue til alt fra alkoholfri til alkoholholdig vin. Det er en utbredt misforståelse å bruke vinens drue som navn på selve vinen - som f.eks Zinfandel, Cabernet Sauvignon, Merlot mv som alle er druetyper....... Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Festina Lente IV Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Litt O.T - men jeg klarte ikke dy meg Chardonnay er ikke en vin, men en druetype. Vin laget på denne druen produseres i veldig mange forskjellige land og det er en veldig vanlig hvitvinsdrue til alt fra alkoholfri til alkoholholdig vin. Det er en utbredt misforståelse å bruke vinens drue som navn på selve vinen - som f.eks Zinfandel, Cabernet Sauvignon, Merlot mv som alle er druetyper....... <{POST_SNAPBACK}> Jeg vet godt det er en druetype....Ikke desto mindre anses den blant folk flest som en vintype, den får jo ofte en litt spesiell smak........Du sier jo selv det er en utbredt misforståelse.... etter min mening er det egentlig like greit. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Gunga Din Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Lite bilder fra båten Man kan knappt tro man er på en båt TV-skärmarna o denna mötte vi på vegen ut Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Festina Lente IV Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Lite bilder fra båten <{POST_SNAPBACK}> Ja, og dette var kun en liten smakebit. Jeg har desverre ingen bilder, for admiralen hadde ikke ladet kameraet sitt før vi dro. "Det har da alltid vært strøm på det tidligere...." Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Jeg har desverre ingen bilder, for admiralen hadde ikke ladet kameraet sitt <{POST_SNAPBACK}> DU har ingen bilder fordi admiralen ikke hadde ladet kameraet SITT ho,ho, den var jaggu god M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Festina Lente IV Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 DU har ingen bilder fordi admiralen ikke hadde ladet kameraet SITT ho,ho, den var jaggu god M/Y Ellen Marie <{POST_SNAPBACK}> Ja, syns du egentlig det? Når hun har fått kameraet av meg, og jeg administrerer bildene hun tar, og aller nådigst får lov til å låne det fra tid til annen, så bør det vel være grunn til å tro at hun kunne greie å sørge for at det er strøm på det når hun tar det med på tur? En kvinne er vel ikke en "sau" som skal ha allt opp i hendene, uten tanke for noe selv? Men, det er ikke noe stort problem, jeg er i ferd med å kjøpe mitt eget kamera, og det er fred i heimen (om hun da ikke leser dette). Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Batdilla Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 ...Hvar på tur med Color Fantacy i helgen og der kunne jeg ligge i senga å late som om jeg kjørte båt. TØFT!!Tøft! Er det riktig av meg å installere tilsvarende baugkamera i Sjømannen så jeg kan ligge i kabinen og slappe av på tur hjem fra baatplassen treff mens Dillerinnen tar seg av manøvreringen? Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Tøft! Er det riktig av meg å installere tilsvarende baugkamera i Sjømannen så jeg kan ligge i kabinen og slappe av på tur hjem fra baatplassen treff mens Dillerinnen tar seg av manøvreringen? <{POST_SNAPBACK}> Det var faktisk en god ide, dilla Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Baltic Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Color Line's "Fantasy" er en flott båt og det var jo stiiilig at en kan se både kart og terreng fra rommene Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Tøft! Er det riktig av meg å installere tilsvarende baugkamera i Sjømannen så jeg kan ligge i kabinen og slappe av på tur hjem fra baatplassen treff mens Dillerinnen tar seg av manøvreringen? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 hmm, her fikk jeg noen innrednings forslag Men lekker båt da Sitér dette innlegget Link to post
Enjoy Svart 24.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2005 Jeg hadde også med meg familien på tur til Kiel med Fantasy fra fredag til søndag. Kjempefin båt, kan virkelig anbefales. Eneste tabben var at vi prøvde oss på gourmet restauranten på fredag kveld. 5 retter med vin i underkant av kr 1 000,-. Meget god vin, maten og servicen kunne vi klart oss uten. Skulle sikkert heller gått i a la carte restauranten. Det blir det neste gang. Lørdag prøvde vi koldtbordet og masse aquavit og øl. Meget bra. Kun ca kr 350,- pr person, og det var det virkelig verd. <{POST_SNAPBACK}> JA JA, da var det fler en meg som kjøpte dyr vin da, Maten, den kom jo aldrig, bare fem små for-retter. Hele vinpakka her Hovedrett Og en deilig drink til kvelds underholdningen! Men det frister til gjentagelse. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 25.Februar.2005 Del på Facebook Svart 25.Februar.2005 JA JA, da var det fler en meg som kjøpte dyr vin da, Maten, den kom jo aldrig, bare fem små for-retter. Men det frister til gjentagelse. <{POST_SNAPBACK}> Ja, turen gjør, absolutt, men ikke gourmetrestauranten. OK, vinen var svært god. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Laholm Svart 27.Februar.2005 Del på Facebook Svart 27.Februar.2005 Før tråden sporet av til vintyper ble det stilt spørsmål om hva man ville gjøre hvis man så at båten var på kollisjonskurs med ett eller annet. Jeg må nok innrømme at akkurat den tanken slo meg da jeg reiste med fly fra København til Oslo og oppdaget at de hadde tilsvarende kommentar da de tok av fra Kastrup. Det var slått av da vi landet, og det virket jo ikke akkurat mer tillitsvekkende!! Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.