Jump to content

Hvem lager kalesje til Fairline 43 Phantom i Norge.

Fairline35

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle kjøpe ny kalesje. Er det noen med samme type båt som har kjøpt kalesje her i Norge. Sjekket med Stavanger Marinesenter, de kunne skaffe ifra England. Har sett noen av disse båtene med utbygd kalesje, slik at du kan sitte i akter benken med strak rygg / nakke. Har ringt til noen kalesjemakere i Norge, men de har ikke mal til disse. Hauge produkter i Bergen hadde mal, men syntes prisen for utbygd kalesje var noe stiv. Ca 390000,- Halv pris for std. kalesje.

Hehe håper du mente 39 000.-

Jeg har aldrig bestillt kalesje fra Norge men ved 5 annledninger bestillt fra orginallevrandøren til Fairline.

De heter flexicovers og finnes her : http://www.flexicovers.co.uk/fairline/boat-model-detail/phantom-43-14.aspx

Jeg har hvert strålende fornøyd med arbeidet til flexicovers.. de limer rutene så dette er 100% vanntett og er svært så løsnings orienterte med tanke på endringer

Tomt for Diesel nå igjen!!

Jeg mente 38000,- ja. Har sjekket med flexicover, de skulle ha 1530 gbp. Bestilte du standard kalesje da eller hadde du modifisert den? Siden det er orginallevrandør til Fairline vil knappe/feste hullene stemme overens? Skal sjekke pris hos Doxa i morgen.

Jeg bestillte orginal men med endringer på glidlåser bånd etc. Så lenge man ikke har fitting service inkludert så får du kalesjen uten huller til knapper etc.. de leverer med knapper og verktøy for hulltaking både til ordinære trykkknapper og disse dot it knappene som fairline bruker. Alle båter er litt forskjellige ihht knappsettnigen gjerne da dette er hånd arbeid.. derfor må du gjøre dette selv. De kan self komme flygende til norge også og ta monteringen men vil tro det blir ganske dyrt :wink:

Jeg mente 38000,- ja. Har sjekket med flexicover, de skulle ha 1530 gbp. Bestilte du standard kalesje da eller hadde du modifisert den?

Når jeg skal bytte kallesje bak om et par års tid vil jeg gå for ekstended takløsning. Jeg forespurte Flexicover om dette og her er svaret jeg fik:

"We do not have templates for the type of extended roof camper cover that you have described, but it is the type of job we can do. It will be

difficult with your boat being in Norway, but not impossible!"

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Så løsningen er og få flexicovers til og lage dette på en båt som ligger i uk og skal hjem til norge ;)

Det kan hende det dumper en slik over dammen ila våren så da kan jeg se om jeg kan få lagd en der nede :) slik at han da vil ha malene for fremtiden ;)

Er extendingen tenkt lagd med bøyle i topp?? ala viknes /saga er det vel?

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Den mest diskre og elegante løsningen er med bøyle i toppen som trekkes ut/spennes opp fra teleskopanordning i taket på hver side. :yesnod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Tenkte jeg skulle kjøpe ny kalesje. Er det noen med samme type båt som har kjøpt kalesje her i Norge. Sjekket med Stavanger Marinesenter, de kunne skaffe ifra England. Har sett noen av disse båtene med utbygd kalesje, slik at du kan sitte i akter benken med strak rygg / nakke. Har ringt til noen kalesjemakere i Norge, men de har ikke mal til disse. Hauge produkter i Bergen hadde mal, men syntes prisen for utbygd kalesje var noe stiv. Ca 390000,- Halv pris for std. kalesje.

Prøv Sandnes Maritime Systue/Sysenter? i Strandgaten i Sandnes. Syr etter mål til alle typer båt. Godt arbeid, og prisen er også akseptabel. Flybridge og det du kaller utbygget akterdekkalesje i beste kvalitet kostet meg kr. 38000 m/moms hvorav halvparten var materialkostnader for 2 år siden. Ulempen? er at du må legge båten fra deg der slik at den er tilgjengelig ved måltaking og tilpassing.

• 2 uker senere...

Flexicover har malene til Ph43. Trenger ikke sende inn den gamle. De har ikke mal til extended roof-varianten.

ad. planlegging:

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...