ronnyla Startet 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 25.Februar.2013 nettopp kjøpt meg en 31 fots trebåt som jeg fikk problemer med på siste tur , mistet all framdrift og måtte slepes hjem. båten går bakover !!. motor går fint, uten ulyder, kan noen prøve og hjelpe meg ? (liten erfaring med motorer): Kommentar fra moderator: Alle MÅ lese reglene får man poster, bruk av ordene hjelp, spørsmål og problem(er) er ikke tillatt i titler. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Det er nok ikke motoren som er problemet her, men gearet! Hvilket gear har du? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Sjekk om aksling driver begge veier, da finner du ut om gearet "virker". Ellers hender det en sjelden gang at propellen glipper på aksling. Manglende sporkile og løs mutter feks. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
ronnyla Svart 25.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 hvet ikke kalles gear som er , båten bakker godt bakover men helt dødt frammover ska prøve å sjekke på akslingen! Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Hvis du har vribar bropell kan det være forre eller bakre klemfeste rundt aksling som glipper. Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Hvis du tar bilde av motor/gear blir det litt lettere å komme med tips... Du har en hendel for å sette båten/gearet i forover - fri - akterover. Fra denne går det en wire til gearet og opererer gearet, sannsynligvis, via en liten hendel. Du må kontrollere at denne overføringen virker. Koble gjerne fra denne overføringen på gearet og forsøk å operere gearet direkte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.