sgullak Startet 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2013 Jeg har begynt med vårvasken inne i båten nå. Hvitt skinn, men jeg synest det er et slags gulskjer i det. Omtrent som om noen har røyka inne i den. Vet ikke om det er røyk eller hva det er. Båten er en Nor-dan 610. 1994 modell. Noen som har noe forslag til vaskemiddel jeg kan bruke for å få dette hvitt igjenn ?? Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Prøv med gode gamle JIF Skurekrem. Om ikke det fungerer anbefaler jeg Blue Marine-produktene, new gum cream og deretter "polish". I begge tilfeller med en litt grov kjøkkensvamp. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
sgullak Svart 26.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Har sitti her noen timer med JIF aiax og div produkter nå.. må nok gå for en mer dyptvirkende skinn/skay rens. Og så en slags polering etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Har brukt sitronrens på min skinnsalong og det funka. Prøv først på et sted som ikke syntes som forsøk først. Bruker dette midelet i alle bilene mine med skinnseter. Aldri noe problem med fargeforskjell. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Lars H. Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 (redigert) Prøv med aller fineste stålull dyppet i rødsprit. Etterpå setter du skaien inn med Autoglym sin vinylfornyer- Obs. Ser nå at du sier skinn-seter. Jeg har ikke forsøkt "min" metode på skinn, men på skai/vinyl er det utrolig effektivt uten å skade noe. Men du kan jo forsøke på et lite synlig sted. Redigert 26.Februar.2013 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sgullak Svart 28.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 det er nok skai ja. kan prøve de forsellige metodene på noen små plasser som ikke synest først ja,takk for hjelp :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 Men hold deg langt løsemidler som Aceton, Lynol osv. Da kan du risikere å løse opp skaien slik at den blir helt klisset. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jone Svart 28.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 Har du prøvd "magic erasor" svampene, jeg har meget god erfaring på alt mulig vanskelig rengjøring med disse. kjøp dem på ebay.com Bare dypp i vann og vask av, tror og at disse kalles melamin svamper. http://www.ebay.com/itm/300807957428?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 Slike svamper (meget effektive) får du også kjøpt på bl.a. Meny og Europris. Om de ikke klarer generell gulning, tar de i hvert fall det meste av vanlig skitt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.