Jump to content

Elektrisk defrostervifte til daycruiser 22fot

Gabi

Recommended Posts

Har kjøpt en slik fra Bilextra

http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr/elektrisk/vifter/varmluftsvifte/

Denne har gjort en veldig god jobb i min Marex i vinter, en fordel er også at den kan justeres i "alle" retninger, ett aber er at den trekker 160 watt, så brukes med måte.

Jeg bruker den sammen med en vanlig friskluftvifte, og det tar lett duggen på min båt.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Har vurdert noe liknende, men tviler på at det har noe særlig stor effekt. at du varmer opp noe stort rom med 160watt er tvilsomt, men kansje du klarer å holde en rute duggfri. Hadde vært fint om det fantes en sikkelig effektiv sak som ikke brukte mye strøm, men det er vel bare i en fantasiverden. Jeg har ikke tenkt å instalere Dieselvarmer i en bensin båt, og bruker båten stort sett i finvær. Problemet er likevel når det regner og det er 5-6 i båten som sitter å puster. da dugger det uten varmapperat.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Jeg har en Wallas kokeplate med varmelokk som varmer innunder kalesjen. Men bruker ikke den under fart.

De billige viftene kan jo hende funker greit nok på en liten DC, skal bare se litt igjennom vinduet. Men kanskje forskjell på type vifte. Viftene skulle helst vært litt stor eller oscillerende for å dekke hele vinduet...

Har kjøpt antidugg-virker-sikkert-ikke-spray fra Biltema også som jeg skal ha på vinduet i tillegg...

Finnes noe litt bedre elektriske vifter, med mer effekt? Jeg kan jo vurdere å legge opp en egen kurs fra batteri.

Dynamo har plenti effekt å gå på.

Redigert av nopain99 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...