Gabi Startet 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2013 Noen ganger dugger det på vinduet i min 22fot daycruiser, særlig da i regnvær med kallesjen igjen. Har sett på de billige 10A defrosterviftene man stapper inn i sigarettuttaket, men er noen av de noe tess i det hele tatt? Eller er de bortkastede penger? Noen som har erfaring med disse? Sitér dette innlegget Link to post
Frittalande Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Er lite å vinne på dei elektriske - er betre med rein zalo som du gnir utover rutene. Det fungerar ei stund - til du må gjere det på nytt ;) Ikkje brukar det straum heller.. Sitér dette innlegget Evrybody can be tough.... .........in a distance..! -FDU2- Link to post
Benji Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Har kjøpt en slik fra Bilextra http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr/elektrisk/vifter/varmluftsvifte/ Denne har gjort en veldig god jobb i min Marex i vinter, en fordel er også at den kan justeres i "alle" retninger, ett aber er at den trekker 160 watt, så brukes med måte. Jeg bruker den sammen med en vanlig friskluftvifte, og det tar lett duggen på min båt. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
glalaks Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 Er det noe varme i den da benji? Altså.. Kan den holde en lunk under kalesje på en dc? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Bøljan Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 En nabo i båthavna prøvde en slik 12V vifte, hans erfaring var! En flau fis som tok en masse strøm. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 Har vurdert noe liknende, men tviler på at det har noe særlig stor effekt. at du varmer opp noe stort rom med 160watt er tvilsomt, men kansje du klarer å holde en rute duggfri. Hadde vært fint om det fantes en sikkelig effektiv sak som ikke brukte mye strøm, men det er vel bare i en fantasiverden. Jeg har ikke tenkt å instalere Dieselvarmer i en bensin båt, og bruker båten stort sett i finvær. Problemet er likevel når det regner og det er 5-6 i båten som sitter å puster. da dugger det uten varmapperat. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Permagne Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 Tror elektrisk defrostervifte av denne typen er et tilvalg på Yamarin sin 59HT. Antar det fungerer til å holde ruta duggfri, men ikke til oppvarming. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 Nei det er ikke noe for å varme opp båten, bruker den kun for å få bort duggen. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
KARILLA Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 Jeg brukte slike to kalesje båter jeg har hatt, de holder duggen borte og det er alt. I hvertfall slik at det er tilrådelig å kjøre. Det er dessuten lurt å ikke lukke alt igjen, blir mye mer dugg. La døra/vinduet i kalesjen bak være åpent så dugger det betraltelig mindre. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Chiefengineer Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 Hadde en kjenning som prøvde dette og det er var helt bortkastet. Nærmest ingen effekt i det hele tatt. Men trakk en masse strøm fra en forholdsvis liten dynamopakke.:-) Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 27.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 (redigert) Jeg har en Wallas kokeplate med varmelokk som varmer innunder kalesjen. Men bruker ikke den under fart. De billige viftene kan jo hende funker greit nok på en liten DC, skal bare se litt igjennom vinduet. Men kanskje forskjell på type vifte. Viftene skulle helst vært litt stor eller oscillerende for å dekke hele vinduet... Har kjøpt antidugg-virker-sikkert-ikke-spray fra Biltema også som jeg skal ha på vinduet i tillegg... Finnes noe litt bedre elektriske vifter, med mer effekt? Jeg kan jo vurdere å legge opp en egen kurs fra batteri. Dynamo har plenti effekt å gå på. Redigert 27.Februar.2013 av nopain99 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 Vanlig 12V friskluftvifte fungerte overraskende bra i ei 23 fots snekke. Blåste rett på ruta uten varme ombord. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
glalaks Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 er det nok varme i et vanlig sånn kokeapparat på rødsprit(?) til å holde en lunk i båten? Aldri hatt båt med sånn utstyr i;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Gabi Svart 27.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 Min Wallas med varmetopp over kokeplata er vel på 1000W tror jeg. Den går på lampeparafin. Bråker litt mht viftestøy. Varmer greit nok på sommerkvelder, men tvilsomt om det holder på tidlig vår og sen høst. Men...1000w varme er bedre enn ingenting når det likevel er standardutstyr...! Kan også justeres trinnløst. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.