Snorre's båt Startet 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 27.Februar.2013 Jeg har en Mercedes OM 636 i min Viksund snekke. Kort fortalt kjøpte jeg denne båten sist høst av rent nostalgiske årsaker. Det jeg har sett er at vannpumpa mi er noe slarkete, så jeg stoler ikke på den lenger. Hvor får jeg tak i ny vannpumpe til disse motorene? Den lokale Mercedesforhandleren har ikke peiling. Min vannpumpe er av typen med oljesmøring (påfyllingshull og nivåplugg), men er ikke sikker på om det er nødvendig i disse "moderne" tider. Alle gode forslag mottas med takk :) Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 28.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 (redigert) Har en tilsvarende motor i en Colin Archer. Vet ikke spesielt med vannpumpe men jeg har fått tak i andre deler fra MOTORTRADE (MB-Forhandler) på Verdal i Nord-Trøndelag. Det de MÅ ha er motornr, det er stemplet inn i blokka bak på babord side og har 14 siffer. Dette under forutsetning av at vi snakker om ferskvannspumpa på motoren og ikke sjøvannspumpa. På min er det en Jabsco sjøvannspumpe som jeg uten problemer får slitedeler til. Redigert 28.Februar.2013 av Rune Totland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 28.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 Du kan prøve disse: http://www.west4x4.demonweb.co.uk/OM636/index.html Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 28.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 Sendte mail til west4x4 på min halte engelsk, fikk svar ila 3 timer med: joda luftfilter kunne de sende meg :-) Kosta 104 pund inkl frakt :-( Blir vel fort noe noe styr med mva og toll her kanskje....... Sitér dette innlegget Link to post
Snorre's båt Svart 1.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Har og snakket med dem angående vannpumpa, men det blir litt mye frem og tilbake for å garantere at den pumpa de sender er riktig, så jeg håper enda på å finne den i Norge. Jeg betaler ikke nærmere to tusen kroner+ avgifter hvis jeg ikke vet den passer :) Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Ellers vil jeg tro, uten å vite det, at denne pumpa kan overhales uten særlig stor kostnad. Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Tenker å prøve å finne alternativ jeg også, filteret fra dem passer nok men det manglet inngang for veivhuslufting. Noen som har gode forslag til hvordan man kan lage en egen veivhuslufting hvis jeg evt finner et annet filter som passer på innsuget? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.