Erik K Startet 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2013 Er det noen som har denne reportasjen om Mørebas 7200 som gjorde at båten fikk tilnavnet "vimenn båten"? I tilfelle hadde jeg satt pris på om noen hadde tatt seg bryet å scanne det inn og sende det til meg:) Har vært i kontakt med Vi menn, men de har ikke noe arkiv utrolig nok. Er litt usikker, men mulig at blad nr 44 fra 1982 er rette bladet. Håper på svar :) Sitér dette innlegget Link to post
bergsvein Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 (redigert) Kan nokk ikke hjelpe deg der, men de orginale brosjyrene fra Mørebas ligger i dokumentarkivet her på båtplassen. Ellers så kan jeg anbefale boken til Ragnar Thorset som omhandler turen gjennom nordvest pasasjen i nettopp en 7200. den lånte jeg på biblioteket, er litt usikker på tittelen men mener den het gjennom nordvestpasasjen i speedbåt, eller noe i den retningen. Denne ekspedisjonen gikk som artikelserie i nettop vi-menn vist jeg ikke tar helt feil. Redigert 1.Mars.2013 av bergsvein (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bergsvein Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Tok en kjapp sjekk på nettet. boken heter: Med kurs for nordvestpasasjen. Med undertittel: 75 år etter Roal Amundsen. Etternavnet skrives Thoseth. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 ..... og du kan lese boka gratis på nettet her: http://www.nb.no/nbsok/nb/b56d9193c3c436804eb12be18abf12f1?index=4#0 Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Er du helt sikker,Bergsvein? Sitér dette innlegget Link to post
bergsvein Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 (redigert) Thorseth skal det selvfølgelig være. Redigert 1.Mars.2013 av bergsvein (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.