Jump to content

Hvor mye kostet Viknes 1030 ny i 2001-2004?

cosmic

Recommended Posts

Kan vanskelig se for meg at 1080 er mindre populær, men mulig at det første/verste verditapet er noe drøyere for den modellen enn 1030? -omtrent som for kostbare biler vs. main-stream modeller? Har vel og merke ikke fulgt spesifikt med på 1080 på Finn.no, men deler i utgangspunktet ikke oppfattelsen av at de ligger likt i pris m/1030 - årsmodell, motor og øvrig utrutning tatt i betraktning. Om så er tilfelle bør jeg korrigere autosøkene mine.. ? 

Basert på prissettingen av mange Viknes 1030, så ser det for meg ut til at eierene kun lufter dem i markedet i tilfelle de oppnår å få noen på kroken som betaler dem tilsvarende (eller mer) enn det de selv har investert i båten sin. Mange av dem med de drøyeste prisantydningene blir i alle fall liggende til annonseperioden utløper uten å bli solgt.. -for dem som da støtter seg til tilsvarende objekter på Finn i det de skal/må selge, så får de nok litt i overkant optimistiske forhåpninger omkring hva man generelt oppnår med tanke på salgssum. 

Ja nesten samme pris er nok ikke helt riktig. Ser at 1080 ligger høyere. Tror du har rett i det du skriver, at noen legger ut båtene i tilfelle en går på kroken. Så hiver de andre, naturlig nok seg på i det prissjiktet og blir kanskje litt skuffet. Nei man får følge med nøye og finne de riktige båtene til de riktige prisene. 

Det er jo ikke helt ukjent dette med at noen tror at de sitter med en båt som, uansett merker er en gullgruve. Jeg har en kamerat som mente han skulle få mer enn han gav for en viknes 930, han ble så lang i ansiktet at han beholdt båten og har den fortsatt. Selv gikk jeg og trodde at min båt kunne være verd mye siden faktisk alt er nytt utenom båten, men den gang ei. :giggle:

Helt enig med nie her. 

Saga 315 har også havnet i søkelyset mitt ettersom selgere av relevante 1030 forventer for mye.. Hadde det ikke vært for at vi i utg.pkt ønsker å sikre oss en båt m/tre separate (faste) soveplasser, så hadde vi gjerne allerede fartet rundt i en Saga 315. Super kvalitet og sjødyktig båt som innbyr til bruk året rundt. Dog noe mindre både m.t.p. plass og motoreffekt (marsjfart). 

@M/S AIOLOS er nok flere som har fått tøyd maska når markedsprisene blir servert.. ? -og for den sakens skyld, slett ikke et unikt fenomen for selgere av Viknes båter. 

Som for M/B Cathy, så blir det nok for meg også til at jeg slapper av en stund til og følger med i markedet. Jeg er forsåvidt ikke utelukkende på jakt etter 1030 - plutselig kan jeg vel så gjerne klinke til på alt fra nevnte Saga, til Nimbus, Viksund eller rett og slett en trawler.. Vi er ute etter en anvendelig hytte på sjøen og forhaster oss ikke. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...