Bonita I Startet 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2013 Fikk årsavgiften på VHFèn fra Telenor i dag: Der henvises det til hjemmesidene til maritimradio.no for informasjon om ny standard for programmering gjeldende fra 2013 - uten at jeg klarer å finne noe om dette på sidene. Spørsmålet mitt er så om det noen form for ny (om)programmering en må gjøre på eksisterende VHF - ... og som alltid regner jeg med her er mange på BP som kan gi et godt svar Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Worry II Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 (redigert) Endringen gjelder etter hva jeg kjenner til kun bærbare enheter. De får et 8-tall foran i MMSI- nummeret, og stryke den siste 0-en. Det står om det på maritimradio.no (klarer ikke kopiere linken på min pad, men sikker noen som kan bistå med dette) Redigert 1.Mars.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 1.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Worry II skrev On 1.3.2013 at 18.43: Endringen gjelder etter hva jeg kjenner til kun bærbare enheter. De får et 8-tall foran i MMSI- nummeret, og stryke den siste 0-en. Det står om det på maritimradio.no (klarer ikke kopiere linken på min pad, men sikker noen som kan bistå med dette) OK - finner fremdeles ikke info`en på sidene - men har vel lest om dette tidligere. Godt å få avklart at en ikke trenger omprogrammere eksisterende fastmontert VHF. Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
grawis Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Jeg har fått nytt MMSI til min bærbare VHF, en Standard Horizon, men ifølge bruksanvisningen må jeg sende radioen til fabrikk for å få nullstilt MMSI dersom jeg skal legge inn nytt. Noen som kjenner til dette problemet og kanskje har en bra løsning? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 (redigert) Det står også i min hurtigguide. HX852E, ..står den må inn til Seatronic for "nullstilling eller endring" av MMSI. Så det ser ikke ut til at dette skal gjøres av sluttbruker.... Redigert 1.Mars.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 http://www.batliv.com/wip4/detail_print.epl?id=2084938 Mer info her Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 2.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 https://baatplassen.no/i/topic/57544-bcrbar-vhf-med-gps-og-dsc/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.