Toroa Startet 2.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 2.Mars.2013 Da er første dagen på messen i Stockholm over, og som førstegangsreisende hit, er mitt inntrykk at dette er den beste båtmessen jeg har besøkt de femten siste årene. Det er velorganisert,ryddig, og ikke minst mye bedre stemning en f.eks Gøteborg og Lillestrøm. Det er en stor messe, men noen av de bedriftene jeg hadde forventet skulle være her, glimrer med sitt fravær. Det er enkelte produsenter som nok ikke gidder å reise fra vestkysten til Stockholm, men det er nok bare Yanmar og Vetus glade for. Det er kanskje ikke så mye for en trebåtentusiast å trakte etter på en slik messe, men for den jevne båtfamilie er det nok å få med seg av både nyheter, og gamle kjenninger. Først og fremst reiser jeg på båtmesser for å se på ting som handler om motorer, gear og propeller, samt litt annet utstyr som handler om maskinrom, og selvfølgelig muligheten til samtaler med noen av de som jobber hos de svenske motorimportørene. I dag har jeg virkelig fått utbytte, og lært mye nytt, sammenlignet med Gøteborgsmessa f.eks. Og så har jeg studert, spurt og gravet rundt "kinadieselene" som jeg bruker å kritisere. Alle utstilte modeller er nå gransket så grundig jeg kan, uten å gå løs på dem med verktøy. Forøvrig skal jeg avstå fra å si mer om dem i dette innlegget. Forøvrig var veteranbåtavdelingen "Plastic Fantastic" helt utrolig. Noen av de gamle plastbåtene man vokste opp med fantes oppusset til nesten utrolig nivåer. Noen ganger bedre en nytt og vel så det. Kommer jeg til å reise tilbake hit? Trolig. Trenger jeg å reise til Gøteborg? Nei. Siden jeg kan spasere til Sjøen For Alle på Fornebu, så kommer jeg til å reise dit, men hadde jeg bodd lenger unna, hadde jeg nok heller prioritert Stockholm. Det er billigere hotell, og lettere å komme seg til messen fra sentrum. Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.