Jump to content

Bakken motor-erfaringer?


bella580C

Recommended Posts

Erfaringer herfra mottas med takk.

 

Bestilt meg en Mercury f150 2013.

 

Tengte da på garanti, deler, service. oppfølging av kunde.

Shetland family four, mercury 135.

Uttern C 56, mercury 50.

Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115

Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI

Link to post
Share on other sites

Bakken Motor er min "nærbutikk", og jeg har handlet endel hos de. Dette har vært både privat, som del-leverandør til min Mercury, og kjøp og service på snøfresere og annet utstyr i arbeidssammenheng. Mine erfaringer er i alle fall bare positive!

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Ta f.eks et søk på finn og sorter fart fra høy til lav, da må du bla deg gjennom side opp og side ned med alt fra kano til joller og div som går 999 knop før du kommer til båter som har reell oppgitt fart. Bakken er bland di verste på dette og har altid vært det...

Link to post
Share on other sites

Jeg køper ikke noe av forhandler som bevisst lyger i annonsene sine, og manipulerer finn's søkemotor.

Jeg regner med du har informert dem om at du kaller dem løgnere på forumet så de har en mulighet til å forsvare seg.

 

Bakken er også en av mine "nærbutikker" og jeg har aldri hatt noen problemer med dem.

Redigert av Sigurd (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Og hvem i ..... er inntresert i knop ?999 knop ? Aldri søkt på noe som helst på knop. Men så har eg jo bare hatt 6 påhengsmotorer og 3 båter.

 

Den rareste kommentaren eg har hørt.....

Shetland family four, mercury 135.

Uttern C 56, mercury 50.

Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115

Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte en 8 hester der en gang. Bytta inn en nesten ubrukt 6 hester, den hadde gått en times tid. Etter et par måneder ringte en kar og sa han hadde kjøpt en ny 6 hester hos Bakken. Han lurte på hvorfor garantien på denne motoren stod registrert i mitt navn hos importøren....

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte en skjærgårdsjeep med motor i fra Bakken Motor for noen år siden, dette var rett nok via en lokal forhandler, men hverken forhandleren eller jeg hadde noe problem med Bakken i etterkant når det kom til reklamasjoner på noen småting, Bakken ordnet opp for seg.

Link to post
Share on other sites

men det virker uansett tøvete og spekulativt å skrive 999 knop i annonser. Meg bekjent går ingen båter så fort ;-)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

 

Bakken motor er informert med mail og link.

 

 

Og hvem i ..... er inntresert i knop ?999 knop ? Aldri søkt på noe som helst på knop. Men så har eg jo bare hatt 6 påhengsmotorer og 3 båter.

 

Den rareste kommentaren eg har hørt.....

For oss som liker fart (les 30-60 knop) og ikke vil bla oss gjennom masse snekker og lignende er det flott å sortere søket etter fart fra høy til lav.

 

Men da må vi bla oss gjennom side opp og side ned med kanoer, joller og anna vas som "går" 999 knop og Bakken motor er den verste.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Har nå vært hos Bakken Motor noen ganger og vil bare konstatere at deres "Bakken Pris" tydeligvis innebærer at prisen er spesielt høy.

Betalte ca. dobbel pris for noen tennplugger og et oljefilter sammenlignet med andre båtforhandlere som er på nettet. Det blir siste gang jeg kjøper rekvisita fra dette firmaet.

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Har handlet litt hos Bakken og oppfatter de som dyre. Kjøpte ny gummijolle i fjor og sparte 3 lapper på å kjøpe den samme i Skien. Bestilte skruer til en mercury påhenger 2 av 4 bolter var feil. Kjøpte en brukt 8 HK Tohatsu av en kar som kjøpte denne av Bakken da den var ny. Spurte om de kunne skaffe lakk til denne, samt litt om siste service de hadde utført. De aviste at de hadde gjort service på motoren. Da de fikk se kvitteringen ville de allikevel ikke ha noe med dette å gjøre da de ikke solgte Tohatsu lengre. Bruker de om jeg ikka har andre valg...Det som er positivt er jo at de har rimelig stort utvalg.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Ja di er veldig flinke til og svare på mail :) Og di har mye på lager :)

 

Jeg har handlet ny 2015 motor der :( Den fikk vann i oljen og ble innlevert etter kun 13 kjørte timer......Jeg fikk ikke ny motor, for den skulle repareres, selv om deler var i restordre fra Belgia.

Etter og ha kontaktet importør ble det diskutert og få ny motor, men nei. Fordi de hadde ikke motorer på lager....

Det sto på nettet at di hadde 9 stk... men iflg dem ble ikke nettsiden oppdatert.... Uken etter stod det på samme nettside at di hadde 5 på lager?!?! :(  Så den ble visst oppdatert allikevel.

Jeg fikk ikke låne motor, for det hadde di ikke!!! Selv om di reklamerer for og ha Norges største innendørs fritidsbåtutstilling, og at di tar innbytte på både båter og motorer!

Det tok hele 5 uker og få reparert motoren midt i den beste fisketiden som jeg hadde tatt meg fri fra jobben for og få med meg :(  Mjøsfiske i Mai....

 

Fikk et bra tilbud om kompensasjon for tort og svie etter at jeg konfronterte dem med at nettsiden med lagerstatus ble oppdatert alikevel.....Så da var jeg i grunnen veldig fornøyd :)  

 

MEEEEN Det var helt til di trekte fra noe av kompensasjonen på kjøregodtgjørelsen man skal ha etter og ha kjørt 74 mil for og få orden på en favrikkny motor!  Og resten av kjøregodtgjørelsen er tilgodelapp, så jaggu må jeg bruke di pengene der og :(

 

Så mitt personlige syn på Bakken Motor er så dårlig som det kan bli! Angrer at jeg ikke googlet litt før handel og dro til Ravns Garasje istedet!

Men råe til og svare på mail er di som nevnt over. Bare synd di ikke står for det som blir skrevet, og at man må koble inn importør da di fullstendig overser kundens ønsker eller forslag til og få løst en sak!

Link to post
Share on other sites

Vi har erfart at de er veldig kjekke og hjelpsomme i salgsøyeblikket, etterpå er du glemt.... Fullstendig glemt!

 

Vi kjørte gjorde avtale om kjøp av utstillingsbåt hos dem i 2012, gjorde avtale om hentetidspunkt, skaffet henger og kjørte fra Bergen for å hente båten. Da vi kom ned var den solgt, unnskyldingen var at selgeren vår var syk, det holder bare ikke! Betalte et lite reservasjonsgebyr da det var stort trøkk på båtene, ble tilbudt et tilgodekort for de pengene... Dere gjetter nok svaret på om jeg takket ja til tilgodelappen  :thumbsdown:

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Fatter har ein motor som i si tid var solgt "ny" gjennom Bakken sjappa...

Motor var 3 år eldre enn dato på salgskvitteringa....... Kva opprinnelig kjøpar vart gjordt merksam på eveit eg ikkje, men prisen tilsa at det ikkje har vore særlig "aldersavslag".....

Kanskje greit å vite når ein kikke etter "ny" motor?

Link to post
Share on other sites

Det er helt vanlig at påhengere selges som nye selv om de er langt fra nye rent produksjonsmessig. I praksis spiller ikke dette noen rolle så lenge det ikke har vært modellskifter. Det samme gjelder forøvrig båter, det er kun når det skjer endringer på design etc som gjør at du som kjøper faktisk ser at båten er en overligger at den selges som det. Noen hellige unntak finnes sikkert, men dette er noe av prisen for å ha ting på lager.

 

Mine erfaringer med Bakken er utelukkende positive. Bra priser på alt jeg har bedt om tilbud på, raske og gode svar på mail. Jeg er happy.

Link to post
Share on other sites

Min erfaring derfra er at de er imøtekommende og greie helt til du har kjøpt noe der.

Ved reklamasjoner blir plutselig ting mer vanskelige...

 

Skulle kjøpe termostat til en 9,9 Suzuki der tidligere iår den skulle de ha 800 kroner for hvis de hadde hatt den på lager,noe de ikke hadde.

 

Jeg handler en annen plass for å si det sånn.

Link to post
Share on other sites

Jeg antar at det er listepris på deler.

Blir vel litt feil å snakke ned på en forhandler fordi delene er dyre?

 

Min erfaring derfra er at de er imøtekommende og greie helt til du har kjøpt noe der.

Ved reklamasjoner blir plutselig ting mer vanskelige...

 

Skulle kjøpe termostat til en 9,9 Suzuki der tidligere iår den skulle de ha 800 kroner for hvis de hadde hatt den på lager,noe de ikke hadde.

 

Jeg handler en annen plass for å si det sånn.

Link to post
Share on other sites

Jeg syntes det er synd at ikke finn.no sletter disse tullete annonsene med flere hundre knop da de rett og slett saboterer søkerfungsjonen.
De som vil ha en rask båt trenger neppe en jolle som gjør flere hundre knopp uten motor
Ikke treffer man noe særlig bedre med deler,rekvisita og proppeler til 1 krone eller leketøy som er flere hundre fot mindre enn annonsert
Tenker at seriøse bedrifter ikke oppgir grunnleggene opplysninger fullstendig feil med viljen og viten.

Bakken Motor har i natt 284 annonser ute på båter til salgs på Finn.no og de har orden på sakene når det gjelder knop og fot.
Så har de vært blandt de som bevist manipulerer annonser så har de enn annen rutine i dag.
 

Redigert av pipe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg antar at det er listepris på deler.

Blir vel litt feil å snakke ned på en forhandler fordi delene er dyre?

 

 

 

 

En slik termostat koster ikke 800 kroner de fleste andre steder,synes da det er rart de sier de er billigst på båt og motor. 

Men dette var kun min personlige erfaring med dem.

 

Men når man leser om motorer som havarerer etter 10 timer og forhandler ikke vil gi kunden en ny motor synes jeg det er meget dårlig kundeservice.

 

Jeg kjenner en som har jobbet der også,uten å gå noe mer inn på det,hehe

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...