Jump to content

Bakken motor-erfaringer?


bella580C

Recommended Posts

Bakken er lokalforhandler for min del og vi ligger ofte på samme sted som Runar(han som startet sjappa). Han har for øvrig en Azimut 42.

Kjenner Runar som en real kar som alltid har opptrådt på en ærlig måte. Nå er det 2. generasjon som har tatt over mye av styringa og hvordan det fungerer vet jeg ikke, men jeg har i hvert fall aldri hatt noen problemer med hverken handel eller eventuelle reklamasjoner.

 

De selger mye og er store i bransjen. Det er sikkert en og annen som har en torn i siden på dem grunnet dette. Tempo er høyt der og jeg kan godt forstå om en eller annen "wheel-kicker" ikke har følt seg tatt godt nok vare på, men slik blir det når mange kunder skal håndteres i løpet av en dag. Jeg har i hvert fall til gode å bli dårlig behandlet.

 

De omsatte i 2014 for 71 mill. og hadde et resultat på 4.9 mill før skatt. Egenkapitalen er På 28,5%.

Slike tall oppnår man ikke om man ikke opptrer på en god måte i markedet.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg har handlet litt der, det varierer veldig hvor godt jeg føler meg velkommen eller "ivaretatt" som kunde. Men man kan kanskje si at det er et godt tegn at de har det travelt. -Handler ikke så mye der at de kjenner meg igjen fra gang til gang. Kjøpte en helt ny påhengsmotor til noen flere båtlapper, fikk grei pris og ble veldig godt behandlet.

 

Jeg tror de er veldig flinke til å sortere ut hvilke kunder de tjener penger på. Så kanskje det gjør at kundeservicen oppleves så forskjellig. Ikke noe velgdig galt i det, men man kan vel noen ganger bli skviset litt for generell sympati med dem, tror jeg.  De er store og man opplever at de er flinke til å tjene penger. Det er det ingen ting galt med i seg selv, men reklamasjoner bør behandles velvillig og det gir denne tråden inntrykk av ikke alltid er tilfelle.

Redigert av Propell1 (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

 

En slik termostat koster ikke 800 kroner de fleste andre steder,synes da det er rart de sier de er billigst på båt og motor.

 

Ikke lett å finne deler til Suzuki til ok pris. Hvilken forhandler selger rimelig deler? Alt jeg finner er at prisen er ca 800.

 

 

Jeg kjøpte termostat på Skruvat for 269,- hvis du lurte på det  :smiley:

Link to post
Share on other sites

Det går iallefall bedre for Bakken enn for Sharifs Dekksenter  :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Jeg har varslet dem om en liten reklamasjon på en liten Rib og vi er blitt enig om at jeg skal komme innom etter sesongen for å se på det.

Ikke noen stor sak, men vi får se hvordan det går.....

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Bestefaren min skulle ha "service" der på sin tohatsu 18hk for noen år siden. Da hadde de bytta basic plugg,impeller,olje osv. Men vi bytta impeller selv nå og for å si det sånn så har den ALDRI blitt bytta var ingen ting igjen. Mye annet tull også. Onkelen min ble fra stjålet ekkolodd motor og noe andre småtteri. Det tokk nesten 1 år før han fikk det av bakken motor igjen. De sa det kommer snart hele tiden :p såå vil ikke si bakken er så bra

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...