Jump to content

Hvor kjøpe TG II daviter?

Gylne Freden

Recommended Posts

Her er bilde fra motorrommet. Festet med 4 skruer og godt med sika..

je2e7ury.jpg

På plattformen har jeg felt inn lenseplugger fra Biltema slik at jeg kam tette hullene når jeg ikke bruker davitene.

u9uga9e7.jpg

Samtidig kommer da davitene litt opp fra kanten slik at de ikke ligg rett på gelcoaten i bakkant.

rygy2aju.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

• 1 år senere...

Drar opp denne igjen jeg da jeg er ute etter samme selv.

Er det fortsatt direkte kontakt med Tore Kløvstad som er måten å skaffe på?

Ser disse ble montert på en 35 sport, hvordan fungerer det med båten på?
tenker på om det er mulig og passere på baksiden og om det er mulig å gå ombord via badeplattformen med båten ombord?
Og er plattformen i høyeste laget eller fungerer det greit å dra båten opp på den?

Skal ha den på en 33 sport. og den er iallefall ikke noe lavere enn 35 sport i hekken.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Jeg kjøpte av han i våres til min Bavaria 34 sport med underliggende fester, var relativt raskt å montere, han svarte på tlf og kom også raskt tilbake ved spørsmål som dukket opp ved montering. Litt høy plattform på Bavaria som gjør det litt tungt å dra opp som du sier. Mener vi møttes såvidt i sommer MaSa? Har en valiant 300 med glassfiberbunn og 4hk på den, personlig ville jeg ikke hatt større/tyngre motor, da jeg akkurat klarer å dra den opp alene nå. Vurdert å gå over til mindre og lettere jolle med 6hk evt.

Husk å kjøp/bestill syrefaste festestropper av han samtidig. "Rimelige" og bra kvalitet :-)

Ps MaSa, jeg har båten innelagret, føler du behov for å se det ferdig montert i januar er det bare å gi beskjed :-)

Vi (altså vi 3 som har kjøpt) vurderer en form for vinsjløsning :-) Enkel 12V vinsj

Eks: http://biltema.no/no/Bil---MC/Laste-og-Trekke/Elektrisk-vinsj/Elvinsj-12-V-15360/

Mere leamikk, gøy å lage.

mvh

Windy3GM

Redigert av Windy37GM (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Hvor stor (og hvilken) jolle skal du ha bakpå Windy37GM? Jeg har hatt en Suzumar 270 med 8 hk hengende i teleskopdavit hos meg. Det har funket fint, men har solgt ekvipasjen for å kjøpe noe større jolle og motor (ser for meg en Grand 300 med 9,8/15). Mener jeg skal få plass (=kunne gå greit inn og ut av båten via plattformen med jolla hengende i davitene), men frykter at det blir noe tungt. Da må jeg i så fall ha andre davitere (f.eks TG), men da frykter jeg på andre siden at jeg ikke får plass til så stor jolle som jeg ønsker meg.

Jeg har ikke teleskopdaviter. Tror ikke jeg vil ha det heller, ihvertfall ikke ettermontert :-) Fra fabrikk er det helt sikkert OK. Hadde det på Jodaen og det fungerte forsåvidt fint, men det stiller store krav til innfesting osv.

Snapdaviter fungerte ypperlig med Bavariaen (Bavaria 32 sport) vi hadde. 2 kompiser laget seg et system med 2"x4" av eik på høykant og snørefester. Litt sånn som TG-II, men i treverk og ikke krybbeform. Fungerte fint for dem begge i flere år.

Mhp båt: Kjøpte den 300cm på www.seakingmarine.no. Denne: http://seakingmarine.no/209-gummibat-rib-og-utstyr/496222-gummibat-silvermarine-300cm

Vi skal ha en 4HK Tohatsu på den. Tohatsuen er forøvrig blodtrimma til 5 HK og med polert propell. Polert propell utgjør ca 0.1 knop og det er viktig oppi huet på familens 13 åring (og oppi huet til far også, bruker ungen som unnskyldning :-)

mvh

Windy37GM

Redigert av Windy37GM (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Det håper jeg da inderlig :-) Hva tenkte du på?

Kjente jeg ble litt bekymret?

Vi hadde en Aquaquick 285 på Bavariaen og det fungerte fint, dog på snapdaviter og jolla gikk ganske bredt. Windyen er 30cm bredere og badeplattformen er en god del dypere.

mvh

Windy37GM

OK.Da må det finregnes.

Vi blokkerte adkomsten styrbord på Bavariaen med 285, så litt ulempe er vi forsåvidt vant med. Nå blir den jo også såpass lett å hive til sjøss at vi kan droppe den før vi legger til.

Det som gjorde at vi valgte 300'n er skroget. De nye Aquaquickene er nå mer butte i fronetn og mister fart. Og med en bøtte med 12-13 åringer rundt oss (og ivrige fedre) er 1/4 knop mye!

mvh

Windy37GM

12 år i hodet noen ganger

Høres kjendt ut. Jeg var sikkert dust som solgte suzumaren med 8 hk - gikk veldig bra med tre unger (målte den til 19 knop med meg og en 12-åring). Men har lyst på en grand 300 med steppa skrog, ny 9,9/15/20 Suzuki med efi og konsoll fra Brig. Det offisielle argumentet er at en slik ekvipasje vil kunne få hele familien på 5 i plan, men det reelle argumentet er nok at det først og fremst er kapteinen som synes dette høres fryktelig stas ut.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...