Steinar Graff Startet 4.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2013 Vurderer kjøpe en sessa key 19 largo. Noen som vet noe om denne? Er dette en bra båt? Få annonser på finn.no. Men ligger en veldig fin en her: http://www.finn.no/finn/object?finnkode=40050545 Verdt pengene? eller fins det bedre alternativer til samme pris? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 4.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2013 Fin båt, fin motor, fin pris, smal konsoll med relativt lite værebeskyttelse.... løyp og kjøyp ;-) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Steinar Graff Svart 5.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 Takk Teerex. Syns den ser veldig bra ut. og en båt som jeg tror kvinnfolk ville likt mtp. solseng. Ser poenget med vindskjerming. Det har jeg også lest andre steder. Vil en bowrider være alternativ syns du? Kjenner jeg er skeptisk. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 5.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 Fra observasjon: Enten dårligere vedlikehold og polering på disse mange steder på østlandsområdet sammenlignet med nordiske båter eller kvalitetsforskjell, også i detaljer (bl.a rust/korrosjon). Mange av de nordiske er også dypere i v-bunnen lenger akterover, hviket gir bedre egenskaper i bølger, men også litt mindre stabilitet ved stilleligge. Søkket i baugen på Sessa'n er til dregg, og derfor løsningen med en lukket pullpit med snublekant og lite stigbrett. Tror det er hel "seng" foran uten dekkplate til å kunne fjerne- Ser fint ut, men liker selv å ha mulighet for å kunne gå i bunnen av båten enn å alltid måtte gå opp i putene. De nordiske båtene er gjennomgående dyrere. Vil tro at det er litt prutningsmonn på Sessa'n. Sitér dette innlegget Link to post
Steinar Graff Svart 5.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 Takk igjen for svar. Jeg tror jeg må revurdere tankene mine. Skjønner at det strengt tatt ikke er nødvendig med solseng da man oftest går i land hvis skal være komfortabelt, og går bort mye plass. Også veldig takknemlig for at en som har peiling kan si litt om egenskapene til båten. Ikke lett være nybegynner. Får kikke videre. Har du konkrete forslag? Ser mange anbefaler bowridere. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 5.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 Min mening er . Gå for Sessa key largo 20. Den med dekk. Ser det ligger en ute nå til 50000 mer. Da får du toalett, og et krypinn hvis det ble litt for mange pils til å kjøre trygt hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.