Polar Explorer Startet 4.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2013 Har en Eberspächer D3LCC som ikke vil starte.Den var litt ustabil i fjor,men i år har den streiket.Har sjekka sikringer,de er i orden.Når varmeren blir slått på,skjer det ingen ting, untatt at powerlampen lyse. Glødepluggen ser grei ut. Lure på om kontrollenheten kan vere defekt. Noen som har vært borti lignende? Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 4.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2013 Og alle kontakter har forbindelse..? Og thermostaten, står den i null, eller på 22 grader ? Sitér dette innlegget Link to post
Polar Explorer Svart 5.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 Ja kansje termostaten er defekt? Da må jeg få sjekket det. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 5.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 Ikke nødvendivis ødelagt, men irret på kontaktpunktene kanskje.. prøv den litt ! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 5.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 Hadde lignende feil hos en kompis i forje uke å da var det dårlig kontakt i den store pluggen! Byttet ut denne med ny å det ble en helt annen varmer. Den startet med en gang og gikk helt reint. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 5.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 Kan også være pumpa som har dårlig kontakt. Eventuelt om du har prøvd å starte den mer enn 10 ganger for da låses elektronikken. Sitér dette innlegget Link to post
Polar Explorer Svart 8.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2013 Har nå fått overhalt varmer. Den starter fremdeles ikke via betjeningspanel, men ved å tjuvkoble den på koblingspunktene på varmer,starter den og går for fullt. Iflg. feilsøkingsbeskrivelse er ikke elektronikken låst når den starter på denne måten.Betjeningspanelet i lugar består av en av/på bryter med separat grønt lys og et termostathjul uten gradeangivelse. Når varmeren blir slått på,lyser den grønne lampen,men ingenting skjer. Temperaturføleren er montert separat.Har lånt et testinstrument for å kunne lese av feilkoder,men ingen koder kommer opp på displayet. Noen som har en teori? Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 8.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2013 Hmmm høres ut som samme feil som jeg har. Har ikke hatt tid å lete etter feilen enda. Følger spent med på tråden..... og oppdaterer seff. om jeg får tid/finner ut noe. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Polar Explorer Svart 6.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2013 Hurra. Feilen er funnet. Siden varmeren startet ved å tjuvkoble på kontrollenheten på varmeren, er den ikke låst. Loddet i fra samme fargene på kretskort på temperaturenhet i lugar. Disse tjuvkoblet jeg på samme måte som på varmer. Ingenting skjedde. Så begynte jeg å saumfare ledningsnettet tilbake til varmeren. Der oppdaget jeg at endel ledninger hadde skjøter godt inntullet i tape. Og her lå " hunden " begravet. Det hadde over tid komt fukt i denne skjøten, og den gule ledningen var røket tvers av. Da den ble loddet til, startet varmeren som et skudd. I tillegg ble det oppdaget noen dårlige ( løse ) loddepunkter på kretskort på temperaturenhet i lugar. Håper dette kan være til hjelp for andre som sliter med lignende. Underveis fikk jeg demontert varmeren og skiftet gitter og pakninger, i tillegg til at den ble grundig rengjort for sot. Nå skulle den være god som ny. Dersom ønskelig, kan jeg komme tilbake til hvordan tjuvkoblingen foregår. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.