Jump to content

Flem 340, er det noen som har en slik på østlandet?

Marida

Recommended Posts

En bekjent av meg har en Spirit 360, jeg tror den ble sjøsatt i 2009. Det blir jo ikke helt det samme som å besiktige en Flem 340, men ikke så langt unna. En viktig forskjell er at denne Spirit 360 har 4(!) lugarer.

Send meg en IM dersom du ikke får noen tilbakemelding vedr. 340. Båten befinner seg på land i Drammen.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Skal ikke ha drev, ikke KAD 42-44 og ikke D-motor.

Da har det begrenset seg inn en del. Får vel masse pepper for dette, men dette er min oppfatning og har med min trygghetsfølelse på sjøen å gjøre.

Flem har i tillegg 3 kabiner uten å ha drev. Derfor vil jeg gjerne se hvordan dette er inni..

Kire. ellers takker jeg for tipset.

Hvis du ikke skal ha drev, så velger du trolig vekk halvparten av de Flem 340 som kommer for salg i løpet av sesongen også. Av de tre som ligger på Finn nå (inkl. en 350) er det en med aksling, en med drev, og en usikker (350). Sistnevnte har trolig aksling. Da jeg skulle bytte båt i 2009/2010, fulgte jeg med på Flem 340 som et aktuelt alternativ (3 kabiner var et av kravene). Mener å huske at det var omtrent 50/50 drev/aksling i den perioden. Det kan jo ha vært tilfeldig. Kan godt være at det er laget flest med aksling, det vet jeg ikke. Spiriten som jeg nevnte har aksling.

Jeg mener at løsningen for 3 kabiner i Flem 340 er litt nødløsning-preget. Man kommer til den bakre kabinen ved å skyve sofaen fremover, evt. ved å krype over senga i kabin nr. 2 og gjennom en ganske liten luke. Kan muligens oppleves som litt klaustrofobisk. Det var blant de tingene som gjorde at vi ikke gikk for Flem 340. Men dette må du selvsagt sjekke ut selv! Ellers er det en fin båt.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Har sett dette på bildene, ville bare gjøre meg opp en mening selv når jeg står der.

Er som du sier to med aksling og en med drev på finn akkurat nå. Her er det vel vinkelgir, så motoren blir vel plassert på samme sted enten det er drev eller aksling. Litt uvant nå motoren står gæli vei

Slett ikke umulig at det er tre kabiner som blir byttet bort i mer plass, vi får se når alle i familien har kikket.

Hva er forskjellen mellom 340 og 350? er det bare badeplattformen?

Redigert av Marida (see edit history)

Det er absolutt viktig å gjøre seg opp sin egen mening! Jeg tror ikke at det er noen annen forskjell på 340 og 350 enn badeplattformen, nei. Har dessuten inntrykk av at det finnes langt flere 340 der ute. Ta også med i betrakningen at det er mange som er levert som halvfabrikata.

Redigert av Key Freak (see edit history)

Hei igjen

Ser det med drev, men var vel selv meget fornøyd med det. Man må bare være klar over vidlikeholdet/kostnadene om man ikke gjør dette selv, puh!!

Jeg liker Flem`n meget godt og vi også luktet mest på den, men tilfeldighetene gjorde valget annerledes. En venn av oss har en med 2x 41 motorer og den går helt fantasktiskt bra med liten eller ingen planingsterskel.

Jeg ser også fordelene med axel, som det noe bredere fartsregisteret f.eks.

Du kunne sikkert fått sett på hans strøkne flem her i Skien, men da må du sende meg en melding i så fall. Båtpussen for han starter nå i påsken

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...