chrisrik Startet 5.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 5.Mars.2013 Hei! Planlegger å montere inn en reservetank i ribben, som nødløsning dersom noe uforutsett skulle skjedd. Tenker å ha en litt større "rødtank" i et stuverom, der jeg legger opp en drivstoffslange med treveisventil inn på det opprinnelige drivstoffsystemet (rett før grovfilteret) slik at jeg enkelt kan bytte dersom jeg trenger ekstra rekkevidde. Har forsøkt å fylle i litt bølger, og det er noe herk. Både det å styre med kanner og det med å helle. Det blir søl, uansett! Men, jeg sliter med å finne en treveisventil å bruke, fant en hos nettbaat.no for Yamaha, men denne greide visst ikke levere nok (den må takle å fore hingsten på hekken på full gufffe (yamaha 200 hpdi fra 2003), da snakker vi bortimot 80 liter i timen - grovt beregnet). Er det noen som har forslag til hvilken ventil jeg bør bruke? Er det bare å kjøre på med en messing-kuleventil? Kom gjerne med synspunkter på dette :) Har også vurdert å montere ekstratanken inn, etter grovfilteret for å eliminere eventuell feilkilde knyttet til filteret - men risikoen her er muligens lav dersom filterbytte skjer regelmessig... Så tenker da er fordelen ved å ha en stengningsventil før filteret større for å forenkle filterbytte. Takk for alle innspill! Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
chrisrik Svart 5.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 http://www.flak.no/index.php?expand=11&show=11&topmenu_2=11&PrCatNo=2117&MainPrC=2000&ProdNo=H1007132 for eksempel, men ganske dyr Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Teerex Svart 5.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 (redigert) vet ikke om denne greier 80 liter i timen, altså 1,3 liter i minuttet ? http://www.hovercraft.com/content/index.php?main_page=product_info&cPath=189_186&products_id=418 men denn greier det iallefall.. litt større dimensjon http://www.jamestowndistributors.com/userportal/show_product.do?pid=56223 Redigert 5.Mars.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
motor Svart 5.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 Jeg skal til å gjøre det samme. Fant ut at det for meg ble løst mest fornuftig ved at reservetank har kran i bunn. Denne kan jeg da åpne slik at drivstoffet renner ned i orginaltank. Det går akkurat å få det til slik i min båt. Ellers så er det jo ikke noe hokus pokus å få ordnet ei T-kopling med 2 kraner på slik at du velger hvilken tank du vil bruke fra. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 5.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2013 slik http://www.ebay.com/itm/MARPAC-MARINE-3-WAY-BOAT-FUEL-VALVE-BRASS-3-8-FNPT-NMMA-APPROVED-7-6948-NEW-/290823404869?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item43b66cfd45&vxp=mtr Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
chrisrik Svart 7.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Da har jeg funnet en norsk leverandør! Satser på å få bestilt import av morgendagen. Blir genialt å kunne stenge tilførsel rett før filteret! :D Og det blir genialt med en aksjonsradius på nærmere 250 nauriske! Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Teerex Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 tell us more ;-) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
chrisrik Svart 27.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Gikk bort i fra den norske leverandøren ( www.flak.no ), det blir heller bruk av lokale varer, kjøper to enkle kuleveisventiler og en T-kobling tror jeg. Blir litt dyrere løsning, men da kan jeg gjøre litt i påska Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.