Jump to content

Har fått båtkompleks???

rogeri

Recommended Posts

Har nu fulgt med litt på siten her en stund,av en eller annen grunn har jeg fått 2 striper på skulderklaffen mer eller mindre ufortjent og er forsåvidt fornøyd med det!

Men i den dubbedittkåtskapen her,og nå også båtsko og sykkel ombord begynner jeg å lure om det er jeg eller andre som er kommet skjevt ut med hva som er gått og nyttig båtstoff.

Sett i relasjon til angstfulle heftige utsagn mht. dyr diesel,horible avgifter til redningselskapet,

hvorvidt småbåt/jolle hører med på turen etc.etc, synes jeg å ane att her er det noe som ikke helt henger på greip???

Må bærre si det som de e, æ hoild på få alvorlige komplekser nu vess dokker fortsett sånn!!!!!!

:lol::yesnod::cryin:

Har nu fulgt med litt på siten her en stund,av en eller annen grunn har jeg fått 2 striper på skulderklaffen mer eller mindre ufortjent og er forsåvidt fornøyd med det!

Men i den dubbedittkåtskapen her,og nå også båtsko og sykkel ombord begynner jeg å lure om det er jeg eller andre som er kommet skjevt ut med hva som er gått og nyttig båtstoff.

Sett i relasjon til angstfulle heftige utsagn mht. dyr diesel,horible avgifter til redningselskapet,

hvorvidt småbåt/jolle hører med på turen etc.etc, synes jeg å ane att her er det noe som ikke helt henger på greip???

Må bærre si det som de e, æ hoild på få alvorlige komplekser nu vess dokker fortsett sånn!!!!!!

:lol:  :yesnod:  :cryin:

<{POST_SNAPBACK}>

Heldigvis er det ikke vårt lodd å dømme andre :seeya:

Det som er viktig/vesentlig for noen er det ikke for andre.

mvh johan

Når jeg oppholder meg i båten på tur en måned eller to i slengen oppstår ofte behovet for en sykkel for mitt vedkommende. Båtsko har jeg derimot ingen behov for, så den diskusjonen overlater jeg til de med den interessen. Hva som er nyttig båtstoff for deg er kanskje uinteressant for meg og visa versa. Om jeg har kommi skjevt ut.... ja kanskje det! Bryr jeg meg noe særlig om det???? Nei! Jeg har min måte å bedrive fritida mi på og gir vel egentlig blanke blaffen i hva du mener om det.

Når jeg oppholder meg i båten på tur en måned eller to i slengen oppstår ofte behovet for en sykkel for mitt vedkommende. Båtsko har jeg derimot ingen behov for, så den diskusjonen overlater jeg til de med den interessen. Hva som er nyttig båtstoff for deg er kanskje uinteressant for meg og visa versa. Om jeg har kommi skjevt ut.... ja kanskje det! Bryr jeg meg noe særlig om det????  Nei! Jeg har min måte å bedrive fritida mi på og gir vel egentlig blanke blaffen i hva du mener om det.

<{POST_SNAPBACK}>

Støtter deg fullt ut Sigurd. :flag:

Det var reine ord for penga......... :wink:

Med vennlig

Støtter deg fullt ut Sigurd. :flag:

Det var reine ord for penga......... :wink:

Med vennlig

<{POST_SNAPBACK}>

Hei

Vi har alle forskjellige båter og bruk av dem.

Det kan være mye som er banalt for enkelte, og som er et spørsmål for andre.

Noen har begynt båtlivet nylig, andre har drevet på noen år.

Det bør være plass for alle "dumme" spørsmål her, så lenge de får fornuftige svar.

Men det kan kanskje inrømmes at noen av pollene er noe unødvendige.

mvh

giver

<{POST_SNAPBACK}>

Noen er mer avanserte og opptatt av detaljer enn andre, i båt som på andre felt i livet. Ja kanskje særlig i båt tar vi litt av.

Jeg vil sitere Paul Simon: One Mans Ceiling Is Another Mans Floor :crazy:

Joda. båtlivet fortoner seg nokså annerledes for han Per og han Pål. Når jeg satt å bladde i et Båtmagasin fra 90-tallet og så annonse på båtsko, så begynte jeg også å lure.

Og hva er da mer naturlig enn å legg ut en poll om hvordan rikets tilstand er!

Jeg hadde aldri hørt om båtsko!

Enten har jeg levd i min lille verden i rundt 55 år uten bedre viten, eller så er dette med båtsko et selvsyn.

Både min og rogeri vil sikkert i resten av vårt båtliv klare seg uten egne båtsko. Men for Pål eller Per vil uten egne båtsko være et annerledes båtliv.

Jeg skjønner godt rogeri at dette med båtsko ikke er den store debatten. Ikke for meg heller, men jeg fikk jo et klart svar på hvordan båtnorge har det med båtsko.

Er ikke Baatplassen.no fantastisk.

Og ser man en poll som ikke interesserer, så hopp over. Ikke se hva andre mener. Og da lever vi fortsatt i vår lille båtverden, lykkelig uvitende om Per eller Pål bruker båtsko eller ikke. :lol::flag:

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Jeg må si meg veldig enig i Sigurd sitt innlegg.

Duppedittkåtskap kaller ikke jeg det som gjenspeiles i forumet.

La oss stille dette litt på hode. Jeg har en hytte i innlandet. Der har jeg det slik at det er eget skotøy som står å venter på meg, eget tøy til bruk der, samt "duppeditter" i mangfold slik jeg liker å ha det der.

På den andre "hytta" mi, som tilfeldigvis ligger på vannet er det noe av det samme opplegget. Når vi drar på fire ukers ferie, er det både for å oppleve sjøens gleder, men også oppleve mye av det på land. Hvis barna liker å sykle litt underveis i ferien, fint sier jeg da. Om de ønsker å stå på rollerblades underveis, fint. Slik kan jeg fortsette lenge. For meg handler det ikke om duppedittkåtskap, men heller om en flott opplevelse, ikke bare for meg selv, men også for mannskapet.

Om jeg velger å ha egne sko på i båt, fint sier jeg, så slipper jeg å havne på trynet enten i vann eller på dekk, da jeg velger sko etter føre (se annen tråd vedrørende "Glatt dekk").

Jeg har i dag hatt gleden av å prate med 3 andre båtplassenvenner, og det som gikk igjen på samtalene, var at vi setter utrolig stor pris på mangfoldet her på plassen, derfor sier jeg meg også veldig enig i Giver sitt innlegg, som beskriver svært godt hvordan det er her.....

PS : nå er det snart vår, og enda flere duppeditter må jo anskaffes (gjerne jåleriduppeditter) :lol:

PS : jada, jeg skal gjerne også bekrefte at duppedittkåtskapen er slik at jeg IKKE putter biltemalogoer rundt forbi i båten heller :lol::lol:

Jøsses Perlen, tilbake i Grimstad ? Jaja - noen timer siden du visiterte undertegnede da. Bra turen ned gikk greit..

Men varmeren ville du ikke ha..  :lol:  :lol:

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Å si ikke det, av tre "handleavtaler" i dag, gikk to i orden, jeg kommer tilbake til deg...

(Ps : den ATV jeg nevnte som ble handla, var vist noe større maskin :rolleyes::rolleyes: )

Grimstad ligger bare 30 mil unna må du huske, og jeg hadde bare 3-4 avtaler etter deg (og med dette kan vi også si at der var ikke noe onkler ute i dag) :lol:

Ops, ble litt O.T. dette....

Det bør være plass for alle "dumme" spørsmål her, så lenge de får fornuftige svar.

Men det kan kanskje inrømmes at noen av pollene er noe unødvendige.

mvh

giver

<{POST_SNAPBACK}>

Det er vel heller slik at noen føler sterkt for en "POLL", mens andre ikke tar det så høytidelig.

Det er jo gjerne de som brenner for saken som svarer på en poll, og da så!

Og ser man en poll som ikke interesserer, så hopp over. Ikke se hva andre mener. Og da lever vi fortsatt i vår lille båtverden, lykkelig uvitende om Per eller Pål bruker båtsko eller ikke.  :lol:  :flag:

<{POST_SNAPBACK}>

Helt enig!

Selv bruker jeg de sko/støvler/marsjstøvler jeg tilfeldigvis har på meg. De svarte merkene slites bort

de også. En båt skal BRUKES. Men andre kan godt ha en annen innstilling for meg. Kommer jeg på besøk i en båt med dørmatte, så tar jeg helt naturlig av meg skoene. Dette kalles toleranse :smash:

Er det disse nye Suzuki-ovnene det er snakk om?

Regner med at Suzuki nå er blitt en holden mann, som kan trekke seg tilbake fra jobb og stress, og leve lykkelig på inntektene fra ovnsalget

Ja det kan du tro. Inntektene dekke vel såvidt bensina jeg brukte for å hente de. Men, klager ikke. Kjøp, salg forhandling osv. er morro det..

Noen som trenger MESSING saker mon tro ??

Suzuki

No boat needed..

Noen som trenger MESSING saker mon tro ??

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke frist meg, ikke frist meg......

Hva slags messing er det snakk om, er det kun askebegre, kandelabre, og den slags er det ikke interessant, men snakker du større ting, ja da skal jeg gjerne ta en diskusjon. (tror nok du og joelle kan bli dyre karer for meg etterhvert :lol: )

Men kanskje vi skulle lage egen tråd for dette, er redd vi ødelegger litt for denne tråden ?

Nå er det vel bare bra på mange måter at folk tar opp ting og spør om det dem har lyst til ,har stilt div mindre smarte spørsmål her jeg så , men finnes ikke dumme spørsmål lærte jeg av min far. Valget er såre enkelt , drit i å les det som ikke intreserer deg er et godt tips .

Spør om hva du vil , så leser vi det vi har lyst . Kan faktisk lære mye av hva andre spør om her .

Bare sånn for og nevne det , båtsko høres jo helt på tryne ut , helt til du for egen båt og må til stadighet gnikke og gnu vekk svarte striper fra mokkasinbesøka . Så mokkasiner og høye heler er forbudt i skuta mi , og ting som er bra med skuta mi er jo det at det er jeg som er KAPTEIN der . Så jeg syntes folk skal spørre om det dem har lyst til , så enten får du svar og kansje får løst problemet ditt eller det du lurer på ikke . Stå på alle sammen

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Tråden ble startet for mitt vedkommende med glimt i øyet, og det har ikke blitt mindre etter som jeg har lest svarene.

Jo båtplassen er suveren og jeg bruker mye av min tid til å lese de innlegg som framkommer her,og det var ikke meningen å kritisere båtplassen som forum (hvis noen trodde det).

Viktig utstyr av ymse slag er jeg også tilhenger av.

Skotøy må man jo som regel ha på beinan og sykkel kan være greitt å ha ombord hvis man ønsker å utvide aksjonradiusen når man er på steder hvor man ønsker å se seg om. :yesnod:

Eller at man rett og slett kan sykkle heim fra marinaen hvis man av forskjellige grunner ikke er kjørbar med bil!

Jeg synes bare et når man starter inngående og detaljerte diskusjoner om skotyper som koster flesk,om sykkelen skal være i rustfri eller aluminium, med eller uten hjul, ja da begynner jeg å lure på om det er feil med meg som etter 40 år som ivrig båteier ikke har forstått pointet med båtlivet,da jeg aldri har reflektert over å ha disse tingene ombord. Endaværre,attpåtil tillater meg å le av hele problemstillingen...(det er i denne fasen kompleksene kommer snikende)

Mente alldeles ikke å tråkke noen på tærne,med eller uten båtsko.....!

Ser fram til båtmessa på Lillestrøm. I løpet av vinteren er det sikkert dukket opp endel nye ting som Astor må ha!

Problemet er større da Astor skal fortelle mørepapegøya hvorfor jeg MÅTTE ha akkurat dette.

Flere som har det sånn?

<{POST_SNAPBACK}>

De fleste ville jeg tro. Akkurat nå skal det forklares hvorfor jeg "må" ha en Nikon D70 eller tilsvarende, jeg har jo en gammel Nikon F50 som fungerer helt utmerket.

Jeg går mere og mere over til reglen som sier at "det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse". Det blir faktisk mindre problemer av det. :lol::lol:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

<{POST_SNAPBACK}>

HEISAN !

SAVNER STRENGERE SELVJUSTIS PÅ OVERSKRIFTEN I ÅPENT FORUM !

Hadde vært fint om alle prøver formulere de få ordene det er plass til i overskriften,

så nøyaktig og forklarende som mulig.

Slik blir det lettere/mindre tidkrevende velge hva som er interessant for enhver.

Ellers håper jeg alle fortsetter med "dumme" spørsmål, erfaring sier at ,

for ethvert dumt spørsmål, er det en hel gjeng som hadde nytte av svaret :wink:

Hilsen Opus/Anders

God helg !

Ellers håper jeg alle fortsetter med "dumme" spørsmål, erfaring sier at ,

for ethvert dumt spørsmål, er det en hel gjeng som hadde nytte av svaret  :wink:

Det finnes ikke dumme spørsmål. Det hender at det kommer dumme svar (mange fra meg selv, til tider), men selv de dumme svarene kan det læres noe av. :yesnod:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...