Bearded Beast Startet 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 7.Mars.2013 (redigert) Dette må vel kalles en nyhet. En firetaktsmotor med oljetank for totaktsolje som blandt annet blandes med bensinen. Spennende http://www.selvamarine.com/product.php?line=mot_4t∏=seabass-5&l=en Redigert 7.Mars.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Jøss, 9, 9 på 30,5 kilo.. Spennende ! Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Ja var det ikke en tråd her med en som hadde fått beskjed fra forhandlern om å blande olje i bensinen på firtakteren....? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 7.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 (redigert) ja en konvensjonell suzuki df6, og heldige som vi var fikk vi også godt tips om at matolje var flotte greier å blande i bensinen. 9,9 på 30 kilo ja, men den er ènsyllindret.. Redigert 7.Mars.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Jøss. Oljeblanding på en 4T er uvanlig. Har hatt noen modellflymotorer i 4T med oljeblanding i fuelen, men da 15-18% olje, 15% nitro og resten metanol. En meget stor del av fuelen går med til kjøling og smøring. Lurer på hvordan de løser det med smøring på en utenbords 4T med mindre oljeinnblandingen er meget høy? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
bluemarlin Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Motoren går vel ikke på totaktsolje som tittelen sier, den går vel fortsatt på bensin ;-) Sitér dette innlegget På Yttersia Link to post
Bearded Beast Svart 7.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 ja. men som vi alle vet så er det begrenset hvor mange tegn en har i overskriften. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 7.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Ja nå kan man altså få både i pose og sekk. Den late firtakteren og den sure totakts-eksosrøyken i en pakke. Men hva var fordelene igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Bare vekta.. ? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 7.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 ja jo 2 kg mot tohatsu/merc. elr 1.5 kg mot parsun som selva nok bedre kan sammenlignes med i bruktmarkedet Sitér dette innlegget Link to post
bluemarlin Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 En av fordelene er at du kan legge motoren hvilken vei du vil bak i bilen f.eks uten å være redd for at motoroljen renner alle plasser der den ikke ska være.. Sitér dette innlegget På Yttersia Link to post
bluemarlin Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 http://www.baatsans.no/artikler/877 Sitér dette innlegget På Yttersia Link to post
Worry II Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 (redigert) ja jo 2 kg mot tohatsu/merc. Veier ikke disse 38-42 kilo ? (nye 2013-mod) Redigert 7.Mars.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 7.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Det er kun 4 & 5 hk som har totaktsolje. 9.9 er av konvensjonell type. Ok ja så fordelen er at man kan legge den på begge sider fremfor bare en. Har det egentlig vært et problem? veit ikkje eg altså. Ikkje hos meg iallefall Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Stihl har en serie med 4 taktere(gresstrimmere) som får smøring via bensinen. Luft+fuel går gjennom topplokket, ned i veivhuset, for så å gå opp til toppen igjen og ned i sylinderen. http://www.youtube.com/watch?v=cAHq118pEgI&list=UURqCQL7F-U4wC-akw0M5KfQ&index=3 Motoren veier ikke stort mer enn en litt tung 2 takt heller. Genialt og enkelt. Sitér dette innlegget Link to post
bluemarlin Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 (redigert) Men spennende var den altså, Selvaen. Redigert 7.Mars.2013 av bluemarlin (see edit history) Sitér dette innlegget På Yttersia Link to post
DieselDahl Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 Har etpar kompiser som kjører Historisk Racing med BDA og de bruker 2-taktsolje. Er nok ikke bare for å få godlukt. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 8.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 Ja spennende teknisk sett. Men å kjøpe noe sånt derimot. nei takk Sitér dette innlegget Link to post
s-e-h Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Ja nå kan man altså få både i pose og sekk. Den late firtakteren og den sure totakts-eksosrøyken i en pakke. Men hva var fordelene igjen? man har fordelen av 4t teknologien i og med at motoren har ventiler i stedet for porter. dermed skulle det bli mindre bensinforbruk og støy. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 9.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 (redigert) Nå får man ikkje annet enn firetaktsmotorer i butikken den størrelsen så hva du mener nå er ikkje godt å si Redigert 9.Mars.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
s-e-h Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 burde vere lett å forstå-noe lettere vekt enn dagens 4t. lettere å lagre riktig- viktig spes for utleie firma der ukyndige avogtil bærer transp motor feil vei-enklere motor konstruksjon uten trykk plask smøring med olje resovar i veivhus. sikkert billigere å produsere vedlikeholde enn standard 4t,og mulig den er sprekere sånn at vi blir kvitt brukte 2t motorer som er spreke,men mer forurensende,. pers så syns jeg dette virka veld intr konstruksjon. alt nytt er ofte uvandt i starten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.