bjornas Startet 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 8.Mars.2013 Noen som har prøvd denne som plugin for Open CPN? Og fått den til å virke? Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 Er det eit elektronisk kart der du tenker på? Eg veit ikkje kva kart eg har for eg fikk ein bekjent til å installere det. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
olews Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 Jeg har vurdert denne modulen, men det ble litt mye mekking, tror bare det funker under windows også, men det kunne vært moro å slippe å plotte selv og se plottingen på plottekart på skjermen. Jeg brukte endel script som gjør det meste av beregningen, http://www.celnav.de/page3.htm, de virker på mobilen også, for så å plotte i navigasjonsjournalen, plottekart lager man selv. Alle gjør det litt forskjellig. Seiling på det åpne havet er ikke da man trenger kartplotteren egentlig. Mest for å plotte konkurrentene og sitt eget spor. De andre plugin for misvisning og feltstyrke fungerer utmerket. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
bjornas Svart 9.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Tenker ikke på elektronisk kart nei, men på ulike plugins til Open CPN. Det du linket til Olews var jo bare HELT genialt. MEN: Er det noen måte å lage plottelinjer på i selve Open CPN? Det har jeg ikke fått til. Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.