Jump to content

Holmestrand Småbåthavn, hjelp til å vise meg plass

Jori

Recommended Posts

Hei,

jeg har blitt tildelt plass i Holmestrand etter ett par års venting. Noen på forumet som kjenner havnen godt å kan hjelpe å vise hvilken pir jeg er tildelt?

Har fått tildelt plass på Pir 34

Vedlagt er link til båthavnen:

http://holmestrand.mamutweb.com/Resource/File/0/TEGN.NR.%20LA-01%20REDUSERT.PDF

Fint om noen her på åpen eller privat til meg kan informere om havnen, vise til hvilken pir det er og gi en kort oppsummering av havnen.

Har leid i Leangbukta til nå, men vurderer seriøst å bytte plass en periode, da man slipper å traske hele Oslofjorden ut fra Holmestrand.

På forhånd takk

N.B. haster med input da jeg kun har 4 dager før jeg må svare

Bastard, heisann,

Jeg lurer på slikt som følgende:

- Miljø i havnen (Leangbukta er ett bra sted og en bra havn, men elendig miljø der. Alle passer sitt liksom

- Problem med tyverier? Både i fra båt og i fra bilene når de er parkert over lengre tid?

- Parkeringsplasser etter utvidet havn (ikke vært der selv siden dette ble ferdig)

- Muligheter for vinterlagring? Ser at man må organisere løft selv er båten over 5.5 tonn, men kan den lagres i havnen på land?

- Kjenner du Pir 34? Lurer også litt på min plass, vil helst ta det privat

- Jeg må nå betale innskudd (noe som er helt ok) ved siden av leien for båtplassen, betyr det at denne plassen blir min faste i årene fremover?

Jeg ser store fordeler med å bytte til Holmestrand, slipper da å traske drøbakksundet ut, noe som begrenser en helgetur faktisk. Bor i Kongsberg i ukene, så blir det samme om båten slik sett er i Asker eller i Holmestrand. Fra Toten og til Holmestrand/Asker er det stort sett like langt i helgene.

Takknemlig for at du stiller deg til disposisjon Bastard

Mijøet er bra syns jeg, selv om det godt kunne vært mere sosialt, men dette kan vi gjøre noe med sjøl også.

Meg bekjent har vi ikke vært særlig plaget med tyverier, hverken fra båt eller bil

Parkeringsplasser er det litt tynt med, men ikke noe problem for de som har plass på Hakan

Det er fellesopptak og utsett, utenom dette må man ordne sjøl, i høst var det begrensning på 5,5 tonn, men jeg er usikker på om dette bare gjaldt for i år da det var nyplanert og asfaltert.

Kjenner ikke Pir 34 spesielt, desverre. Kjenner ikke min Pir særlig godt heller da jeg er blitt flyttet i år,

Ja, det skal være din faste plass fremover, da er det oversiktlig for havnekontoret

Redigert av M/S Bastard (see edit history)

Takk Bastard, da konkluderer jeg med at jeg skal langt innpå piren. Videre på den siden hvor det skrår veldig innover. Er det god plass mellom Pir 34 og 33?

Må reise ned en dag å ta plassen i øyesyn merker jeg. Er jo ikke sikkert kartet gjensviser de reelle forhold. Ser jo ut som noen av de innerste plassene vil være umulig å komme inn og ut av på flere av Pirene som ligger på området Hakan

Det er ihvertfall trangt mellom pir 33 og 32, jeg lå der midlertidig noen uker i høst.

Jeg er bare 30 fot, men syns det var trangt mellom pirene der, hadde det vært båter som stakk utenfor utriggerne på pir 32 kunne jeg for vært borti de.

Kikker på kartet, men finner ikke noe avstand mellom pirene.

Ja, det blir trangt for de som ligger innerst, jeg ville vel hatt noen jolleplasser helt innerst på pirene på Hakan, men det kan være de evaluerer etter denne sesongen.

Alt er jo nytt i år, så noen tilpasninger kommer sikkert

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...