Willing 31 Startet 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 9.Mars.2013 Har en et år gammel eber d4 diesel varmer som ikke har vært noe feil med men i dag ville den ikke starte. Bestandig eg har startet den har eg hørt at diesel pumpa har startet med tikke lyd men i dag hørtes det ikke noe lyd, har måldt strømmen til pumpa og det er strøm der. Er det pumpa eller varmeren som det er feil med? trenger hjelp vist noen hvet svaret :) Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
Bitteliten Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Sjekk glødestift på varmeren. Om du har den digitale styringsenheten kan du lese av og slette feilkoder Sitér dette innlegget Link to post
Willing 31 Svart 9.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Sjekk glødestift på varmeren. Om du har den digitale styringsenheten kan du lese av og slette feilkoder Har digital modulator 801 kan man lese av feil koder på den ? Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
Astor Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Lytt etter tikkingen fra fødepumpa. Er den stille sjekker du strømtilførselen til pumpa. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Flid Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 (redigert) Ved gjentatte startforsøk lagrer den feilkoder. Ta ut begge sikringene noen sekunder. Da slettes alle feilkoder. Hvis feilkodene er årsaken vil den starte normalt nå. Redigert 9.Mars.2013 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Hvis det ikke kommer tikkelyder i det hele tatt fra pumpa kan det jo være den har satt seg? Ganske vanlig, og en av årsakene til at varmeren bør kjøres minst 10 min hver 14 dag året rundt Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Digital modulator 801 kan man lese av feil koder på. Trykk på startknappen og så trykker du en gang til og hold den inne til det blå lyset begynner og blinke da kommer feilkodene opp. For og slette kodene så holder du inne pil opp og ned samtidig etterfulgt av et trykk på startknappen Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Og om ikke termomarine sin web er stengt ned finner du rep håndbok med alle feilkoder det Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Har du litt lavt batteri spenning kan det og være årsaken. Sitér dette innlegget Link to post
H-H Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Har du sjekket diesel det knøttlille diesel filteret som skal være montert på diesel røret før matepumpa? På min Eber var dette filteret tett, og varmeren ville ikke tenne. (Dette filteret er bare noen millimeter stort, så det er lett å overse..). Jeg fjernet filteret og kjørte uten. No problem. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Les av feilmeldingene så får du svar. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Hva legger du i lav batterispenning? - det er jo et relativt begrep for mange.. Kjør motor eller sett på landstrøm samtidig,om du har mulighet til det. Sitér dette innlegget Link to post
Willing 31 Svart 27.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Skiftet gløde gittret og resetta kontrollboksen og alt hva perfekt igjen, tusen takk får all hjelpa og alle gode fårslag Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
Bitteliten Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Greit å ha sil og glødestift ombord. Kjør alltid varmeren på max ti minutter før du slår den av. Da soter den ikke igjen Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Trådstarter skriver jo i første innlegg at han har "strøm" til pumpa, antar han mener spenning. Om han måler spenningspulser med fornuftitg nivå(min. 12V) og pumpa ikke slår så er det vel pumpa som er problemet. Sitér dette innlegget Link to post
WESS Svart 29.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 Ser Halco sier han resatte kontrollboksen- hvordan gjorde du det ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Det forutsetter at du har digital kontroll. Det han gjorde var nok å slette feilmeldingene. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Det er ikkje alltid feilmeldingane gjev rett svar, det gjer dei ikkje om ein har for stort spenningsfall i startøyeblikket. Det er lett å bli lurt der. For sikkerhets skyld bør ein sjekke dette ved å koble utanom med grøvre ledningar +og- for å vera sikker. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Tranen2 Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Selv om trådstarter har fått ting i orden; min D4 har gått problemfritt i 5 år med en brukstid på ca 25 t i året. Hvor lenge kan en slik varmer fungere uten at brennkammeret kan brennes hull på og evt forbrenningsgasser komme inn i kabinen. Noen som har erfaring/tanker rundt dette? Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
M/S AIOLOS Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 En slik varmer eller andre varmere vil holde i mange år ved ordentlig tilsyn. Det nytter ikke å liksom fikse ting når sommeren er over, det må tas nesten der og da. Hvis det skulle komme eksos/forbrenningsgasser inn i båt så er det vedlikehold og tilsyn som feiler. Sitér dette innlegget Link to post
Tranen2 Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Hvilket tilsyn avdekker brent hull i brennkammeret? Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.