Jump to content

Eberspächer d4 starter ikke

Willing 31

Recommended Posts

Har en et år gammel eber d4 diesel varmer som ikke har vært noe feil med men i dag ville den ikke starte. Bestandig eg har startet den har eg hørt at diesel pumpa har startet med tikke lyd men i dag hørtes det ikke noe lyd, har måldt strømmen til pumpa og det er strøm der. Er det pumpa eller varmeren som det er feil med? trenger hjelp vist noen hvet svaret :) :confused:

Willing 31

• 3 uker senere...

Det er ikkje alltid feilmeldingane gjev rett svar, det gjer dei ikkje om ein har for stort spenningsfall i startøyeblikket.

Det er lett å bli lurt der. For sikkerhets skyld bør ein sjekke dette ved å koble utanom med grøvre ledningar +og- for å vera sikker.

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Selv om trådstarter har fått ting i orden; min D4 har gått problemfritt i 5 år med en brukstid på ca 25 t i året. Hvor lenge kan en slik varmer fungere uten at brennkammeret kan brennes hull på og evt forbrenningsgasser komme inn i kabinen.

Noen som har erfaring/tanker rundt dette?

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...