Jørn Kynningsrud Startet 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 9.Mars.2013 Som sagt trenger jeg tips til ny dieselvarmer. I dag står det en Mikuni my16 fra 1999 i båten. har brukt den flittig nå i vinter men i går var det slutt. Det går sikkert og skaffe reservedeler til denne men tenker at det kansje hadde vært greit med en ny varmer som gir litt mer en 1,9 kw. Vil ha en som er stillegående. Den skal for øvrig monteres i en Biam 900. Sitér dette innlegget Link to post
Lalima Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Jeg ville gått for et kurant merke som Eberspracher,Webasto,eller Wallas.Gjerne hos en seriøs serviceinstilt forhandler som kan gi gode råd på veien. Det er sikkert et poeng å kunne beholde alt eller noe av det slangeopplegget du hadde til Mikunien,men sansynligvis må du vel opp med diameteren på slangene hvis du skal ha en større varmer. Byttet selv fra en Ardic (Volvo) til Mikuni my 30 i en Skilsø en gang og da kunne jeg beholde de eksisterende luftslangene. Lalima Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1980 til i dag:Selco 13 m 9,9 Suzuki. With 200 m 25 Yamaha. Rana 18 cabin m 135 Mercury.Skilsø 750 .m TMD 30. Silver Viking 15 sport m 65 Suzuki. Yamarin 490 m 75 Yamaha. NB 840 m.KAD 42.Pioner 13 m 9,9 Yamaha.Uttern D68 m CMD 150.Pioner 11 m.15 Mercury.15'trebåt m 15 Mercury. Ring 16 m 115 Mercury i6. Flipper 600sc m 150 Mercury. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 jeg har nå hatt to stk Eberspracher D4. kjempefornøyd med begge. Så de vil jeg gjerne anbefale. En kamerat hadde Biam 820. Der varmet også Eber meget godt. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Seajoy Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Ville gått for eber d4 har det i min båt. Har ca 20 års erfaring med reparasjon av varmere i tunge kjøretøy; og min erfaring er at eber er mest driftsikker. Sitér dette innlegget Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 9.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Takker for svar. Hva med eber d2. Da kan jeg beholde røropplegget som er lagt opp i båten fra før. Den er også på tilbud hos marineshop til 8.900,- Jeg bruker ikke båten om vinteren. Grunn til at jeg brukt varmeren mye i vinter er oppusning av båten. Den er jo 300w større en mikuni my16 Sitér dette innlegget Link to post
Lalima Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Biam 900 er jo en nokså stor båt på ca 30 fot og da er vel en 4kw. varmer et bedre valg enn ca 2kw. Du har vel kanskje en koketopp eller motorvarme i tillegg? Da kan du jo vurdere en d2 siden du kan beholde det gamle røropplegget. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1980 til i dag:Selco 13 m 9,9 Suzuki. With 200 m 25 Yamaha. Rana 18 cabin m 135 Mercury.Skilsø 750 .m TMD 30. Silver Viking 15 sport m 65 Suzuki. Yamarin 490 m 75 Yamaha. NB 840 m.KAD 42.Pioner 13 m 9,9 Yamaha.Uttern D68 m CMD 150.Pioner 11 m.15 Mercury.15'trebåt m 15 Mercury. Ring 16 m 115 Mercury i6. Flipper 600sc m 150 Mercury. Link to post
Alternes. Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Hva med å gå for en dieselovn istede om du har plass? mye mere driftsikker og gir hele 3,8 kw http://www.taylorsheatersandcookers.co.uk/sp079db.html Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 10.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Da blei det bestilt en D2. Jeg har jo en wallas koketopp nede i cabin også om det skulle bli behov. Jeg er akuratt ferdig med og montere sammen båten innvendig etter å ha byttet/ pusset opp mye av teaken. Orker ikke tanken på demontering nå igjen for bytte til større slanger.. Takker for tilbakemeldinger... Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Ville nå heller reparert mikuien, eg. Du merker neppe 0,1 kw forskjell? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Euklid Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Hvis nåværende varmer føles liten også i sommersesongen ville jeg kjøpt større. Om den vanligvis duger på sommeren kan det derimot være lurt å holde seg til omtrent samme størrelse, så du unngår å kjøre varmeren på halv fart; slikt skaper bare nedsoting. Det ligger mye effektgevinst i å isolere varmluftsslangene. Jeg har antageligvis norges eneste båt med innebygd fender- og verktøyvarmer, må få ordnet litt rørisolasjon i skottene i cockpiten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.