dabe Startet 9.Mars.2013 Del på Facebook Startet 9.Mars.2013 Kontroll kabelen som går fra bak på drevet til en føler inne i båten har røket (utrolig hvordan det kunne skje), men å tre en ny gjennom hjelm og via en slange opp i båten er helt kav umulig. Kontrollkabelen er fast i strømpa og har en ca 15cm rett/stiv ende som vanskeliggjør operasjonen. Inne bak motoren er det jo j.. trangt. Har prøvd med trekkekabel innenfra og en som dytter utenfra uten hell. Må turbo mm demonteres for å få dette til? Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 9.Mars.2013 Del på Facebook Svart 9.Mars.2013 Dette har jeg prøvet. Det tog det meste af en dag med at få båden op, drev demonteret, motor rykket frem, kabel igennem. Det er naturligvis forskelligt fra båd til båd og jeg husker en anden tråd herinde med samme tema hvor det gik lidt enklere. Der er vist også kommet en ny type kabel til rorføleren, mener jeg at huske. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 9.Mars.2013 Del på Facebook Svart 9.Mars.2013 Så fandt jeg tråden.. https://baatplassen.no/i/topic/96070-rorindikator-fungerer-ikke-paa-vp-dph-drev/ Sitér dette innlegget Link to post
dabe Svart 11.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2013 Tusen takk, ser det er fler med samme problem. Om kabelen hadde vært laget litt annerledes hadde dette vært piece of cake. Tror jeg gjør som ble foreslått i tråden du nevnte. Tenkte ut det samme i natt (?) og kappet den gamle og testet. Da kan strømpa tres igjennom først, deretter kjøre wiren igjennom og til slutt montere de stive tingene inne i båten, det er de som nekter å las seg tre om det er litt sving på slangen inn, og det er det! da slipper jeg nesten å demontere noe som helst på motoren (håper jeg) Sitér dette innlegget Link to post
dabe Svart 21.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2013 Har nå kuttet den stive delen som skal være INNE i motorrommet og har dratt ut hele vaieren, har kjøpt RFSU glidemiddel på apoteket (tips fra elektriker) og kjørt trekkerkabel innenfra og ut. Blir spennende å prøve om vi får strømpa igjennom. Fortsettelse følger Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.