Sigg67 Startet 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2013 Noen som har erfaring med å bruke marinerdeler og mercurydeler om hverandre? Det jeg tenker på er om blokka til en Mariner 50 kan brukes på en Mercury 60 o.l.. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Mariner er i de fleste tilfeller Mercury, eneste forskjellen er farve og i noen tilfeller design på deksel. MEN noen Mariner motorer ER ifra andre produsenter.... så har du noe mere data på de 2 motorene du tenker å blande ? ( serienr./årsmodell ) Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
jkn Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Mariner er ikke et eget motormerke. Det er enten en Yamha (hvis den er gammel) eller en Mercury. Har den sort propell er den en Mercury. Har den hvit propell er den en Yamaha, men da er den gammel. ca. tidlig 80 tall En 3 syl totakt Mariner 50 og 60 hk er 99,9% lik en Mercury. Forskjellen er fargen på lokket. Sitér dette innlegget Link to post
Sigg67 Svart 13.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Hei! Takk for svar!. Jo jeg tenkte meg det var ca samme merke/produsent, men fant det ikke ut noe sted. Saken er at jeg kjøpte men Merc 60 1996 mod.. av en "skøyer" som bare påsto at det var litt ulyd...og kjente ikke til noe mer...?..(Fyren er motorkyndig?!).. Faktum var at 2 av cylinderne var borret og honet, cyl 1 var borret max...0.40.. da jeg fikk motoren demonterte jeg den og så at cyl 1 og 2 var kjørt med min. smøring.. deretter skrap/spon etc både på cylinder og stempel.... Årsak.. stempel 1 var satt inn feil vei, med det resultat at portene ikke stemte...... Nuvel... Lang historie: Skal prøve å få motoren opp og gå... vurderer nr 1: Finnes det foringer til blokken??, nr 2: Bytte blokk (må vel importere fra USA?)... nr 3. Kjøpe en Mariner 50 brukt 92-mod..(el lign). å håpe det er samme blokk + blokk er brukbar?.... Nr 4 Ny motor/brukt? eller nr 5: Få tips fra noen av dere som har fartstid..? Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Dette høres skikkelig leit ut. Hvis du kjøper en lik delemotor, kan det vel være en ide å skaffe en som er i bedre stand enn den du har og snu på flisa. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 16.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 Her har du motor til 1000,- http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=40370685&searchQuery= Sitér dette innlegget Link to post
Sigg67 Svart 18.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Hei igjen! Supertakk for svar....! Skal se om jeg får svingt meg rundt får å kjøpe en brukt... .. Må bare telle på knappene først... Sitér dette innlegget Link to post
john kristian Svart 1.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2015 Hvordan gikk det med den 60 hk mercury du fikset. Jeg trenger deler hvis du fortsatt har noe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.