NOR15186 Startet 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2013 Hei Jeg har planlagt å bytte ut en Raymarine C70 kartplotter med en Garmin GPSMAP 720 kartplotter og Garmin radar. Det er installert Raymarine logg og dybde, Raymarine ST 60 vindmåler og Raymarine ST6001 autopilot i båten. Er det noen som har gjort tilsvarende før og vet hvilke kabler / konverterbokser som trengs for å få dette til å fungere? Mvh Kajla Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Förutom att Du givetvis måste installera Garmin-apparaterna och dra deras tillhörande kablage sinsemellan och till antenn och ström, så är det nog bara en NMEA-anslutning (tvåledare) från Garmin kartplotter till ST6001 eller till Course Computern. Vilka två ledare i Garminkablaget som är NMEA ut hittar Du i Owners Manual. Denna NMEA-anslutning ger Dig möjlighet att autopiloten följer 'GoTo' eller inprogrammerade rutter i plottern. Inget komplicerat således. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Jeg gjorde selv et slik skifte for to år siden. Da droppet jeg å koble dette sammen da jeg egentlig aldri har hatt særlig glede av å kunne plotte ruter på forhånd eller benytte "goto". Har aldri savnet å kunne dra nytte av vind og dybdedata på plotteren, har jo egne displayer som viser dette. Snarere synes jeg det er en fordel med lite integrasjon i tilfelle man får en eller annen elektronikkfeil. Så det eneste jeg får inn på plotteren er data fra AIS-transponderen. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.