Jump to content

Bytte Raymarine kartplotter med Garmin - hva trengs?

NOR15186

Recommended Posts

Hei

Jeg har planlagt å bytte ut en Raymarine C70 kartplotter med en Garmin GPSMAP 720 kartplotter og Garmin radar.

Det er installert Raymarine logg og dybde, Raymarine ST 60 vindmåler og Raymarine ST6001 autopilot i båten.

Er det noen som har gjort tilsvarende før og vet hvilke kabler / konverterbokser som trengs for å få dette til å fungere?

Mvh

Kajla

Förutom att Du givetvis måste installera Garmin-apparaterna och dra deras tillhörande kablage sinsemellan och till antenn och ström, så är det nog bara en NMEA-anslutning (tvåledare) från Garmin kartplotter till ST6001 eller till Course Computern.

Vilka två ledare i Garminkablaget som är NMEA ut hittar Du i Owners Manual.

Denna NMEA-anslutning ger Dig möjlighet att autopiloten följer 'GoTo' eller inprogrammerade rutter i plottern.

Inget komplicerat således.

Jeg gjorde selv et slik skifte for to år siden. Da droppet jeg å koble dette sammen da jeg egentlig aldri har hatt særlig glede av å kunne plotte ruter på forhånd eller benytte "goto". Har aldri savnet å kunne dra nytte av vind og dybdedata på plotteren, har jo egne displayer som viser dette. Snarere synes jeg det er en fordel med lite integrasjon i tilfelle man får en eller annen elektronikkfeil. Så det eneste jeg får inn på plotteren er data fra AIS-transponderen.

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...