Jump to content

Askeladden 605\Mercury 115HK, skifte gass\gir vaier for amatør?

snurresprett

Recommended Posts

Hei,

Gass og gir vaier på min Askeladden 605\Mercury 115HK 2004 modell må skiftes!

er dette noe man fint kan gjøre selv eller bør dette settes bort?

er det eventuelt bare og skifte selve vaieren eller må man belage seg på masse 'justeringer' og greier??

Jeg hadde også tenkt til og skifte understell på fører stolen, da den hvite malingen har flasset av på halvparten.

få man kjøpt den nederste sokkelen løst eller må man kjøpe hele søylen?

skjermbilde.png

er snakk om den nederste hvite delen.

Skiftet min forrige uke. Litt plundrete å få strukket den for den skulle gjennom noen skott, men egentlig kurant jobb å gjøre selv ja.

Var fornøyd med innstilling av gass etter første kjøre tur, men ved fiske i litt vind i helga fant jeg ut at jeg vil justere det ned littegrann så jeg kan finjustere fart enda mer for å ligge på været..

Men alt i alt er dette en kurant jobb å gjøre selv.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

grei skuring å bytte kabler. Bruk de gamle til å få trukket de nye på plass med. Justering har gått greit på mine motorer når jeg har koblet av / på , byttet kabler osv. Da har jeg f.eks satt girsjalter på motor i revers, spak i revers, og så justert øye på kabel til de passet overens. Deretter sjekket i fri og forover at det passer overens der også

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...