LFLO Startet 11.Mars.2013 Del på Facebook Startet 11.Mars.2013 Hei, Noen som kjenner til disse batteriene? I følge Sønnak passer disse også som forbruk. Er det noen som har prøvd disse? Sitér dette innlegget Link to post
Eimo Svart 12.August.2016 Del på Facebook Svart 12.August.2016 Jepp! det har jeg. Ville ikke kjøpt disse, har prøvd å lade m flere typer ladere, bygd om dynamo med PDAR, får ikke opp syrevekta. Skal reklamere, kjøpte mine i Mai... Mvh Kapt. Kork Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 12.August.2016 Del på Facebook Svart 12.August.2016 Kjøpte fire av dem for halvannet år siden hos Maritim som Maritims egne merke. Fungerer greit, men har aldri helt blitt klok på hvordan status er når jeg bruker batterimonitoren, bmv-600. Synes spenningen generelt er noe lavere enn ventet hele veien fra fullt og nedover. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 12.August.2016 Del på Facebook Svart 12.August.2016 SN850 er da et reint startbatteri?Det ble jeg fortalt når jeg kjøpte et slik og tre SR550 til forbruk for noen år siden. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 12.August.2016 Del på Facebook Svart 12.August.2016 SN850 er da et reint startbatteri? Det ble jeg fortalt når jeg kjøpte et slik og tre SR550 til forbruk for noen år siden. Det stemmer det nok det. Hos Maritim var det oppgitt å være marinebatteri uten info om at det var et startbatteri. Så det først senere. Er nok ikke ideelle som forbruksbank, men billige er de jo. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 14.August.2016 Del på Facebook Svart 14.August.2016 Da er trikset å kjøpe de et sted der SN850 bare var kr 100 billigere enn SR550 så ble man ikke fristet til å ta noen snarveier. Betalte henoldsvis kr 1090 og kr 1190. Sitér dette innlegget Link to post
gt19 Svart 21.August.2016 Del på Facebook Svart 21.August.2016 Selv om denne tråden handler om SN850, tillater jeg meg å kuppe tråden med spørsmål om nevnte SR550. Jeg har gått til innkjøp av et SR550 ment til forbruk, men spørsmålet er om dette også kan brukes som start av Suzuki DF115 utenbords motor? Grunnen til spørsmålet er, for å slippe å bruke batterivelgeren etter start(for å eliminere den lille risken for å ødelegge dynamoen, om strømmen skulle bli brutt i det jeg skifter batteri) tenkte jeg å starte motoren med velgeren plassert på 1+2. Da vil begge batteriene lades etter start. Om det har noe å si for saken, så kan jeg nevne at startbatteriet er et Exide Heavy Proffessional EG 1102, 110Ah 750A. Sitér dette innlegget Jeanneau Merry Fisher 855, 2x Evinrude 150 E tec - Beneteau Antares 6.80, Suzuki DF115 - Askeladden 475 Freestyle, Mercury 50 EFI Link to post
pipe Svart 21.August.2016 Del på Facebook Svart 21.August.2016 (redigert) SR550 er et duel batteri som kan brukes til både start og forbruk.Dog har det litt lavere startstrøm enn SN850 men det er mere en sterkt nok til å starte alle påhengere og de fleste innenbords motorer. Redigert 21.August.2016 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gt19 Svart 21.August.2016 Del på Facebook Svart 21.August.2016 SR550 er et duel batteri som kan brukes til både start og forbruk. Dog har det litt lavere startstrøm enn SN850 men det er mere en sterkt nok til å starte alle påhengere og de fleste innenbords motorer. Takk for svar, høres bra ut. Og det skal ikke by på problemer med å starte ved å kjøre begge batteriene sammen heller (selv når forbruksbatteriet er mer nedtappet en startbatteriet etter en periode i uthavn)? Sitér dette innlegget Jeanneau Merry Fisher 855, 2x Evinrude 150 E tec - Beneteau Antares 6.80, Suzuki DF115 - Askeladden 475 Freestyle, Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.