Jump to content

Båtfrakt fra Tromsø til Østlandet, 38 fot 9 tonn, hvem?

Marida

Recommended Posts

Må vel være et rederi som kan ta den med nedover langs sjøveien...så stort på en trailer nedover blir fort kostbart med følgebiler, politieskorte osv.. Spesialtransport er alltid kostbart.

Jeg ville gått for å få den på et lasteskip som seiler den nedover, spesielt hvis det følger med transportkrybbe.

Norlines var mye dyrere enn Ulvan rederi når jeg sjekket ang en 38 fot FB båt fra Ålesund til Østlandet før jul. De krevde også krybbe, noe Ulvan ikke gjorde da de hadde utstyr for dette ombord.

De har båter som går i rute fra nord til østlandet (ofte Fredrikstad).

Fikk pris på 27BP + MVA fra Ålesund til Fredrikstad eller Oslo mener jeg og huske. Ikke langt unna det dieselutgiftene alene hadde kostet.

Nor Lines skulle ha ca 40BP + krybbe + MVA

Flotte skip har de også.

http://www.ulvan-rederi.no/kontakt.htm

UlvanRederiFlash3.jpg

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Kanskje båtselger vet hvilke rederi som seiler via Tromsø.

Hvis ikke kan vel Tromsø havnevakt gi deg noen navn?

For noen år siden var det populært å sende båter til og fra nordnorge med et rederi som seilte for Norsk Leca,men jeg vet ikke om de fortsatt har dette tilbudet.

Båthistorikk fra 1980 til i dag:Selco 13 m 9,9 Suzuki. With 200 m 25 Yamaha. Rana 18 cabin m 135 Mercury.Skilsø 750 .m TMD 30. Silver Viking 15 sport m 65 Suzuki. Yamarin 490 m 75 Yamaha. NB 840 m.KAD 42.Pioner 13 m 9,9 Yamaha.Uttern D68 m CMD 150.Pioner 11 m.15 Mercury.15'trebåt m 15 Mercury. Ring 16 m 115 Mercury i6. Flipper 600sc m 150 Mercury.

72_1814442182_xl.jpg

Henter frem dette igjen.

Vet at bortsett fra Norlines og Ulvans er det noen som har fått sendt båten sin med lakseforbåter (EWOS etc), men jeg vet ikke om det går lengre. Vil anta at det ble gjort ene og alene på skipperens goodvill (og ikke assuransens?).

I farta kan jeg ikke komme på andre enn Ulvans og NorLines som er troende til å ta med en båt av den størrelsen fra Tromsø og så langt og usentralt som til Øslandet. Ikke i nogenlunde fast rute. Tollpost sin Tege tar utelukkende containere.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...