Marida Startet 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 11.Mars.2013 Hvis jeg skulle finne på å kjøpe båt i Tromsø, hvordan frakte den sørover? 38 fot 9 tonn med fly Sitér dette innlegget Link to post
Oceancraft 28 Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Må vel være et rederi som kan ta den med nedover langs sjøveien...så stort på en trailer nedover blir fort kostbart med følgebiler, politieskorte osv.. Spesialtransport er alltid kostbart. Jeg ville gått for å få den på et lasteskip som seiler den nedover, spesielt hvis det følger med transportkrybbe. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Tror ikke du får dem med fly nedover. . ;-) det må vel være den flotteste sjøreise du kan tenke vel? Men bilfrakt er jo utelukket. Så det må bli ei frakte skute i tilfelle. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Marida Svart 11.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 (redigert) Noen som da kjenner til rederi som seiler nedover. Litt drøy som privattur Fly BRIDGE. Redigert 11.Mars.2013 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 (redigert) http://www.norlines.no/ litt usikker på om de går til Østlandet men du kan jo få den til Sørlandet og seile den derfra Redigert 11.Mars.2013 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Jeg forstod nok Marida. Men det ble for fristende. :-) jeg skulle likt å hatt en slik tur langs kysten. Men det er som du sier langt. Men god tid. Godt Vær. . Det ville blitt en festreise. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 (redigert) Norlines var mye dyrere enn Ulvan rederi når jeg sjekket ang en 38 fot FB båt fra Ålesund til Østlandet før jul. De krevde også krybbe, noe Ulvan ikke gjorde da de hadde utstyr for dette ombord. De har båter som går i rute fra nord til østlandet (ofte Fredrikstad). Fikk pris på 27BP + MVA fra Ålesund til Fredrikstad eller Oslo mener jeg og huske. Ikke langt unna det dieselutgiftene alene hadde kostet. Nor Lines skulle ha ca 40BP + krybbe + MVA Flotte skip har de også. http://www.ulvan-rederi.no/kontakt.htm Redigert 11.Mars.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Ser av linken til Laluna at de seiler til Fredrikstad. Så det lar seg nok gjøre. Jeg vet og at Ms Urter seiler mye nordover for AF gruppen. Kan jo hende de har ledig kapasitet ned på en tur. MS Urter finner du på marinetraffic. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Oceancraft 28 Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 (redigert) http://www.norlines.no/ litt usikker på om de går til Østlandet men du kan jo få den til Sørlandet og seile den derfra Ganske sikker på at de går til terminalen dems i Larvik, men hjelper lite hvis de er mye dyrere enn Ulvan. Redigert 11.Mars.2013 av Sea Ray 290 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
INGE.R Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Dette er en båt jeg har god erfaring med , proffe folk som mannskap.Har alt som trengs ombord. Egil Ulvan rederi dette også :) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 11.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Her var flere flotte tips. Jeg får sende noen forespørsler i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Lalima Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Kanskje båtselger vet hvilke rederi som seiler via Tromsø. Hvis ikke kan vel Tromsø havnevakt gi deg noen navn? For noen år siden var det populært å sende båter til og fra nordnorge med et rederi som seilte for Norsk Leca,men jeg vet ikke om de fortsatt har dette tilbudet. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1980 til i dag:Selco 13 m 9,9 Suzuki. With 200 m 25 Yamaha. Rana 18 cabin m 135 Mercury.Skilsø 750 .m TMD 30. Silver Viking 15 sport m 65 Suzuki. Yamarin 490 m 75 Yamaha. NB 840 m.KAD 42.Pioner 13 m 9,9 Yamaha.Uttern D68 m CMD 150.Pioner 11 m.15 Mercury.15'trebåt m 15 Mercury. Ring 16 m 115 Mercury i6. Flipper 600sc m 150 Mercury. Link to post
Folk I Båt Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Henter frem dette igjen. Vet at bortsett fra Norlines og Ulvans er det noen som har fått sendt båten sin med lakseforbåter (EWOS etc), men jeg vet ikke om det går lengre. Vil anta at det ble gjort ene og alene på skipperens goodvill (og ikke assuransens?). I farta kan jeg ikke komme på andre enn Ulvans og NorLines som er troende til å ta med en båt av den størrelsen fra Tromsø og så langt og usentralt som til Øslandet. Ikke i nogenlunde fast rute. Tollpost sin Tege tar utelukkende containere. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 12.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 (redigert) Da har jeg fått et tilbud fra Ulvan. Kjapt og profft. Laster og losser rett fra sjø, de har krybbe, jeg må ordne transportforsikring. 45.000,- ink.mva. Da er bare den spennende ventetiden på om selger godtar budet. Redigert 12.Mars.2013 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 La nå ikke sjansen for en fin båtferie i Lofoten gå fra deg! Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Hva koster noe slikt i diesel om man tar turen selv da? Det skulle jeg gjerne gjort... Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Marida Svart 12.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Skulle gjerne gjort det selv, men det er dette med tiden. Med barn som skal hit og dit, rekke over alt. Tar vel to hele uker å kjøre ned, Har ikke lyst til å bruke opp hele ferien nå. Vil heller ikke vente med å hente til ferien, da blir våren jæ.... lang Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Jeg vet om en som gjerne hadde tatt turen for deg Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Marida Svart 12.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Hvis han betaler dieselen selv, kan det la seg gjøre. He, he Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Hehe, det gjør han IKKE Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.