jmsolland Startet 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2013 Hei! Eier i dag en 22 fots walk-around (Nimbus) men finner at denne er for kummerlig når det gjelder week-end turer. Har kikket litt på en Aquador 25 WAe og synes den har en del gode egenskaper. Særlig med tanke på at den har stikk-kabin/stort akterdekk samt full WA-løsning. I tillegg er lengden og bredde såpass moderat at det er håp om å få båtplass uten at dette koster en fot + en arm. Er det noen som har erfaringen med denne båten? Tenker da spesielt på sjø-egenskaper og hvordan den er i bruk til kortere turer med overnatting. Ser at Aquador har valgt å lansere en oppgradert versjon nå i 2013 der de har flyttet bysse-seksjonen ut til fordel for bedre adkomst til stikk-køyen. De har også endret layouten akter slik at den flyttbare 3-seteren er erstattet av en fast L-sofa. Etter min mening ødelegger dette noe av bruksområdet til båten da vi både driver litt vannsport samt fiske, eller? Ellers skulle jeg likt å visst hva som anbefales av motor til en slik båt. Ser at den leveres med Cummins på ca. 320 HK men også de noe tyngre VP D4 og D6. Min antakelse er at denne båten blir en smule "sirumpa" med en D6 på 770 kg, dvs bratt planingsterskel og vanskelig å bruke i fartsområde mellom 10 og 20 knop? Innspill mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 KOB som var aktiv her før hadde en slik båt. Han var nok mest glad i den båten da den ble byttet ut mye feil. Et par motorstopp somikke var så trivelige bla Med D motor tror jeg ikke du skal frykte at noen båt blir siderumpa. D4 300 hadde jeg satset på i den båten. Sitér dette innlegget Link to post
Los Endos Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Hvorfor ikke en større Nimbus i stedet? Vurderte selv en slik Aquador en gang. Tilsynelatende flott, men ved litt nøye gjennomgang falt den litt gjennom. De har sikkert blitt bedre de senere årene, men hva med en 300R f.eks?? Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Liker den WAe godt jeg. Men er uenig med Bitteliten vedr. motorvalg. Ville heller kjørt med cmd 320 og Bravo 3x drev. Mye mindre problemer! Sitér dette innlegget Link to post
jkn Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Kjekk og allsidig båt. Liker den gamle løsningen med benken som kan flyttes. Kjører veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.